Tips verminderen van angst

Author:
jeffie 16
Posted:
ma, 12/17/2007 - 19:33
Ik had mezelf op dit forum aangemeld, om meer duidelijkheid en informatie te krijgen, het is mij nu veel meer duidelijk ! ! !
Maar ik zou graag nog een paar tip's en informatie willen hebben met betrekking tot mijn angst, hoe deze te verminderen, dat ik mezelf meer op mijn gemak voel ?

P.S.

Ik heb het VERMOEDEN dat deze kies (nr. 26) iets losser is gaan zitten. :smt017

Graag advies

Met vriendelijke groetjes,

:smt111
daniellemitchell

Hoi,

ik ben ook erg bang vanwege negatieve ervaringen in het verleden, maar begrijp wel dat het probleem niet weggaat als ik niet heenga. Ik zit nu middenin een wkb. Die zou vandaag afgemaakt worden, maar het kon niet want de ontsteking was erger geworden! De zenuw is al weg, maar er zit nog een bult op het tandvlees. Dus is het weer schoongemaakt en tijdelijk gevuld, over drie weken weer heen. Ik vond het een grote teleurstelling dat het nu nog niet voorbij is, maar ik wil even antwoord geven op je vraag: als er al een ontsteking zit, MOET de oorzaak dan worden weggenomen of met andere woorden kies getrokken worden?
Ik denk dat dat niet noodzakelijk is, want de ontsteking in de zenuw is de oorzaak en door een wkb wordt die oorzaak weggenomen. Nu heb ik dus net weer pech dat mijn ontsteking al dieper zat en dus nog niet weg is, daarom moet ik nog langer wachten. Maar de wkb viel mij op zich erg mee, heb ook haast geen napijn gehad. Van de behandeling zelf voelde ik haast niets, ik had dan ook een verdoving waarvan mijn ooglid bijna dicht zat. De pijn van de spuit vind ik ook niks, vandaar dat het goed is voorverdoofd met zo'n soort gel. Ik zat op de eerste afspraak huilend in de stoel, ze hadden nog niet eens gekeken, en nu ben ik al zover dat ik pas tegen de afspraak opzie een half uur voor ik moet. Een geduldige EN voorzichtige tandarts doet wonderen.
Sterkte ermee.
oja, mijn kies voelde ook een beetje los voordat ze eraan begonnen te werken, dat kwam door de druk van de ontsteking. Dat probleem was weg nadat de zenuw eruit is gehaald.

Wat betreft de angst vlak voor en tijdens de behandeling, probeer diep en rustig adem te halen, probeer je spieren in je hele lichaam te ontspannen en zoek een punt uit op het plafond ofzo, waar je naar kunt staren terwijl je zo rustig ademhaalt. Als je op je ademhaling let, heb je als vanzelf minder aandacht voor de pijn die je verwacht (en die misschien niet eens komt!). Pijn wordt versterkt als je je lichaam aanspant. Als je je aandacht richt op ontspannen, is de ervaring van pijn vanzelf minder.
ma, 12/17/2007 - 20:09 Permalink
jeffie 16

Allereerst gelukkig en gezond 2008 !!!

Excuses voor deze late reactie, maar grote dank voor het antwoord daniellemitchell. :smt023 :smt023
Zoals Gioia al zei, je tips zijn erg waardevol en bruikbaar.

Bedankt allemaal!!!!!

Ieder ander antwoord/tip/reactie blijft welkom!

Groetjes,
wo, 01/02/2008 - 17:00 Permalink