Last na boren!

Author:
sweetheart
Posted:
di, 08/21/2007 - 21:03
Hallo,

Voor 1,5 jaar terug had ik een diep gat in mijn kies.
Ik had last van kiespijn en dmv een rontgenfoto bleek
ik een gaatje te hebben.
Die is dus gevuld met een nogal diepe vulling zoals de
tandarts zei.
Sindsdien heb ik last met koud en warm dranken/eten
aan die kies. Het schiet er even door en is dan ook weer weg.
Ik heb het meerder malen aan de tandarts vermeld, maar
dat was heel normaal volgens hem. Het kon na een aantal jaren
zelfs nog over gaan. Dus dan geloof je dat!
Nu heb ik dus aan diezelfde kies kiespijn.
Ik ben nu best bang dat al die tijd een voorbode was van een
ontsteking, want ik lees hier ook iets over een lekkende vulling.
Ik ben dus nu ook bij de tandarts geweest, en hij heeft
wat van de kies afgeslepen en klaar!
Nu zou ik graag willen weten of het normaal is dat je na
het boren en het zetten van een vulling daar zo lang last
van kan hebben met koud en warm?
Vriendelijk groeten :smt006
Roxanne

Hoi hoi,

soms kan het inderdaad veel gevoeligheid geven na het vullen van een kies. Maar gelukkig is het nu over, en heb je geen pijn meer...

Vriendelijke groetjes en succes,

Roxanne! :smt006
ma, 10/01/2007 - 13:32 Permalink
Mignon

Als een gaatje diep was, betekent dit vaak dat er dichtbij de zenuw is geboord en gevuld. De zenuw kan hierop reageren met een tijdelijke en reversibele dan wel een irreversibele ontsteking. Door een extra laagje tandbeen aan te maken beschermt de zenuw zich tegen schadelijke prikkels. Dit kan inderdaad enkele weken tot maanden voor een naar gevoel zorgen. Bij een witte composietvulling worden vaker nabezwaren genoemd dan bij een grijze amalgaamvulling. Is de pijn inmiddels al wat gezakt 'sweetheart'?

Gr, Mignon
ma, 10/01/2007 - 18:18 Permalink
Roni

Me2! (Alleen bij het nuttigen van koude dranken/ voedsel heb ik last)

Maar aan de uitleg van Mignon heb ik erg veel! thanx daarvoor!