bloeding na wkb

Author:
Denise1974
Posted:
za, 01/05/2008 - 06:57
Ik heb op dit forum gezocht naar topics hierover maar kan er eigenlijk niets over vinden.
Misschien zoek ik niet goed.
Ik heb donderdag een wkb gehad en alles ging goed tot een paar uur geleden en merkte dat de kies die behandeld is is gaan bloeden.
Ik heb geen pijn en er zit een noodvulling in enige wat ik voel is een soort drukkend/kloppend gevoel maar volgens mij is dat normaal en mag ik niet eens klagen na alle ellende van andere mensen gehoord te hebben.
Probleem is alleen dat ik een stollingsafwijking heb ( ziekte van von willebrand)
Toen ik vlak voor de kerst naar de tandarts ging en hij hem open maakte ging het ook bloeden, maar donderdag dus helemaal niet,
Moet ik hier iets mee doen of zal ik gewoon afwachten?
Ik bedoel ik heb geen pijn dus om nu iemand hiermee lastig te gaan vallen vind ik ook weer zoiets maar ben er toch niet helemaal gerust op.

Groetjes Denise
Denise1974

Hoi Hello Jozefien,

Het is niet zo dat het mega erg bloed maar het bloed wel nog steeds.
Huisartsenpost wist niet wat ze er mee moesten ze belden me terug met de mededeling dat er een verhoogde kans is op bloedingen bij tand/kiesproblemen bij deze afwijking dat had ik ze zelf ook wel kunnen vertellen.
Ik heb wel al de hele dag mijn stollingstabletten geslikt juist omdat het niet heel erg bloed en er geen echte pijn is heb ik zoiets van ja om daar nu voor naar een spoedtandarts en/of hematoloog( stollingsarts) te gaan is volgens mij wat overdreven.
Ik vraag me ook af of een spoedtandarts hier uberhaupt wat mee kan aangezien die huiartsenpost het al niet weet.
Bedankt voor je berichtje.
za, 01/05/2008 - 18:22 Permalink
Denise1974

Ik heb toch maar even kontakt gezocht met mijn eigen hematoloog en tandarts vandaag.
De hematoloog heeft even de dosering van mijn medicijnen veranderd en de tandarts heeft nog even gekeken en gespoeld.
Het gaat gelukkig de goede kant op en mijn kies voelt alsof er nooit wat mee gebeurd is.
Voel me altijd zo'n zeur als er tussendoor iets is.
Volgende week moet ik voor de 2e behandeling en als er tussendoor toch nog iets is mocht ik van beiden gewoon bellen.
ma, 01/07/2008 - 20:28 Permalink
hello jozefien

fijn dat het beter gaat en goed dat je even contact hebt gezocht met de arts en tandarts.
je bent geen zeur, je hebt een bloedziekte en moet daarom voorzichtig zijn! Sterkte verder :smt006
ma, 01/07/2008 - 20:59 Permalink
Denise1974

Bedankt voor je reaktie Hello Jozefien,
Mijn tandarts zei ook dat het juist goed was dat ik gebeld had en voor volgende week zijn er nu in overleg met tandarts en hematoloog andere maatregelen getroffen gewoon voor de zekerheid.
De bloeding was niet mega erg maar het duurde wel lang, en verder ben ik gewoon erg blij met mijn tandarts en hematoloog ze handelen altijd wel adequaat.
di, 01/08/2008 - 00:32 Permalink