Hoezo verdoven voor 1 vulling? wat houdt de pijn in?

Author:
KimberleyM.
Posted:
ma, 01/07/2008 - 19:50
welke pijn voelen mensen eigelijk bij het boren? ik moet 22 jan. weer voor een gat: het is een kies met een vulling wat al een keer is vervangen.. de kies is helemaal afgebrokkelt dus is meer vulling dan kies!! ik denk dat dit heel pijnlijk zal zijn.. ik heb altijd het probleem bij boren dat je die zuiger en dat water voelt, dat doet bij mij zo'n pijn!!!!!!!!!!!!! is dat de pijn? ik heb nog nooit een verdoving gehad bij boren. Is het verstandiger voor verdoving te nemen? wat zijn de voordelen voor het verdoven? hoop snel genoeg (en verschillende) reacties te krijgen! x Kimberley
hello jozefien

Hi, hier dan een reactie: ik laat altijd boren zonder verdoving beter af en toe iets gevoelig dan zo'n verdoving de halve dag.
Nu moet er donderdag een hele grote oude vulling worden vervangen voor composiet, als de tandarts nu een verdoving voorstelt dan doe ik het wel.
Maar meestal dus niet, vind het meestal geen, of slechts een beetje pijn doen, oke je schiet weleens tot het plafond :smt103 maar dat is soms en maar heel even. Als dat gebeurd kun je altijd nog laten verdoven.
Succes! :smt006
ma, 01/07/2008 - 20:02 Permalink
KimberleyM.

Waar blijven de reacties van andere mensen? Weten jullie zeker of het hierboven genoemde "pijn" de echte veroorzaakte pijn is waardoor men een verdoving neemt? Wat is de beste oplossing? Met of Zonder? xx
ma, 01/07/2008 - 23:14 Permalink
fleetstone

Heb in mijn leven verschillende malen verdomd veel pijn gevoeld. Trommelvliezen doorprikken zonder verdoving; buis van Eustachius (verbinding tussen middenoor een keelholte) leegzuigen zonder verdoving (zéér, zéér pijnlijk!!); na een operatie een ontsteking in de buik gehad die niet te verdoven viel (verloor zelfs bewustzijn). Dan ga je pijn toch wel relativeren.

Het is persoonlijk, denk ik. Maar boren vind ik niet zó pijnlijk dat ik een verdoving zou wensen. Oké, leuk is anders, maar met die moderne boren van tegenwoordig is het vaak zo gepiept. Dat was vroeger wel anders! Als kind zweette ik peentjes in de wachtkamer.

De pijn bij boren is ongeveer gelijk aan het gevoel dat je hebt wanneer je met iets heel kouds of heel warms een zieke tand raakt.
di, 01/08/2008 - 00:19 Permalink
Denise1974

Ligt eraan hoe diep ze moeten en het is per persoon verschillend.
Ik ga ook niet zonder verdoving de stoel in, ben zo al bang genoeg en mijn tandarts raad me ook af om het met zo'n hoge angst zonder te doen.
Mijn vriend daarentegen die heb ik nog nooit horen klagen over pijn en die heeft alleen bij het verwijderen van zijn verstandkiezen ooit een verdoving gehad, er is dus niet zo even een antwoord op te geven.
Je kunt denk ik het beste gewoon even overleggen met je tandarts
hij of zij kan denk ik best goed inschatten wat in jou geval het beste is.
di, 01/08/2008 - 00:24 Permalink
Chris888

welke pijn voelen mensen eigelijk bij het boren?

Tis een een scherpe pijn, kan een beetje zijn, maar ook een beetje veel.
In principe heb je 3 opties: niet verdoven, wel verdoven of afspreken om te beginnen zonder verdoving, waarna je een teken kunt geven als de pijn te erg wordt en je alsnog een verdoving kunt krijgen. Even van tevoren vragen wat de tandarts het meest verstandige of praktische vindt (die laatste optie kan misschien onhandig zijn) en dan samen een keus maken.
di, 01/08/2008 - 18:24 Permalink
KimberleyM.

hallo,

toch ben ik er nog altijd over het denken wat het beste is? ik heb met boren alleen altijd (best wel) pijn als de zuiger met het water komt, dan kan ik wel even door de grond zakken. is het toch nodig of handiger om dan een spuit te nemen. ben al best een angsthaas(VOORAL VOOR SPUITEN!!) dus wat zou de beste oplossing zijn? is dit die hevige pijn wat iedereen beschrijft? x
wo, 01/09/2008 - 00:05 Permalink
hello jozefien

:D hevige pijn is hevige pijn, zo eentje waarvan je even de lucht in schiet van je stoel. Zo'n scheut van koud is ook zo weer weg, ik persoonlijk neem daar geen verdoving voor.
Jij bent bang voor de verdoving dan neem je hem toch niet als het niet nodig is!
Gewoon afspreken als het veel pijn doet steek ik mijn hand op en dan alsnog een verdoving. Sterkte! :smt006
wo, 01/09/2008 - 01:08 Permalink