Problemen met frameprothese

Author:
hellogoodbye
Posted:
wo, 01/09/2008 - 13:02
Omdat dit niet helemaal past in een ander forum (denk ik), post ik het maar hier.

Ik heb sinds maart vorig jaar een frameprothese: hij zit bovenin en bevat 1 tand (naast mijn linkerhoektand) en een rij kiezen (inclusief en vanaf de rechter hoektand). Probleem is dat het ding CONSTANT in de weg zit. Ik voel 'm de hele dag. Hij zeurt en trekt. Hij smaakt vies. Ik ontwikkel allemaal zenuwtrektjes (mondhoek omhoog trekken, lippen naar voren duwen) omdat hij constant niet lekker zit en ik dat gevoel probeer tegen te gaan.

Is dit NORMAAL? Volgens de tandarts is het ding goed en ik ben ook bij een andere tandarts geweest en die vind het ook een prima ding. Maar volgens mij is 'ie gewoon verkeerd! Of kan het zo zijn dat ik er gewoon niet aan kan wennen...? Kan ik soms niet tegen het materiaal of zo?

Het liefst zou ik het ding uitdoen: voor het eten heb ik 'm niet nodig, het is in feite puur een cosmetisch kwestie. Dus ik zit dagelijks te lijden voor ANDEREN.

Enige optie is volgens de tandarts een volledige prothese nemen, maar dat wil hij eigenlijk niet omdat wat er zit nog lang mee kan (ik ben 46) of bruggen en in ieder geval twee implantaten. En dan ben ik 6000 euro armer. En daar ben ik dus al te arm voor...

Iemand een idee of tip wat ik nog zou kunnen doen...? Een of andere methode zodat ik alsnog aan het ding wen? Of weet ik veel wat...

Ik ben lichtelijk wanhopig, moet ik zeggen: elke dag, uur in, uur uit, zit dat ding in de weg... Ik wordt er gestoord van.
Mignon