Beugel?

Author:
Manonnn
Posted:
zo, 10/28/2007 - 19:49
Hallo,

Ik had een vraagje.
Mijn voortanden zijn een beetje scheef en ik had dus de volgende vraag:
is het mogelijk om geen slotjes maar gewoon alleen een nachtbeugel te nemen?

Groetjes,
mecánico para …

nee. de tijd van verplaatsen is dan te kort om resultaat op te leveren. Sterker, door de korte actieve periode en de lange terugloop (als er geen beugel wordt gedragen) wordt geen permanente verplaatsing gerealiseerd. Maar de tanden komen wel losser te staan.

Als je tanden wilt verplaasten moet je er minimaal 14 uur per dag actief een beugel tegen aan laten staan. Voor de veel standsveranderingen is overigens een plaatje minder geschikt. Dus of je doet het goed, of je doet het niet is dan het motto
ma, 10/29/2007 - 12:23 Permalink
KimberleyM.

ik heb ook een vraagje over een beugel. mijn tanden zijn niet erg scheef. maar heb echt best slechte tanden en ze zijn niet zo mooi van kleur en je kunt er in principe zo mee bewegen. als je tandarts het niet nodig vindt om een beugel te nemen maar je denkt er zelf anders over kun je dan nog altijd een beugel aanschaffen? want ik denk ook wel dat een beugel geen pretje is maar ik wil tandartsassistente worden en ik wil gewoon een mooi gebit hebben! hoop snel een reactie terug te krijgen! groetjes :smt006
vr, 01/04/2008 - 22:18 Permalink
BJN

Mijn ervaring is dat zeker de wat oudere tandartsen nog denken dat een beugelbehandeling altijd > 2 jaar duurt en er ook vaak kiezen getrokken moeten worden. Ik kan geen andere reden bedenken om een beugelbehandeling af te raden bij een volwassene. Het is wat gek dat er nog veel mensen af gaan op dit soort adviezen en dan maar geen beugel nemen. De beugelbehandeling van volwassenen is tegenwoordig heel gemakkelijk en pijnloos.

Ga in ieder geval overleggen met iemand die de behandeling daadwerkelijk kan uitvoeren. Dan kun je alle voor en nadelen goed ZELF afwegen en beslissen.
Voor een bezoek aan de orthodontist heb je geen verwijzing nodig. Overleggen met de tandarts doen we dan wel als we de reeele behandelingsmogelijkheden hebben bekeken.
za, 01/05/2008 - 20:26 Permalink
KimberleyM.

hallo,
even een reactie terug voor BJN!:
ik ben nog geen volwassenen :lol: ik ben 16 jaar oud :smt002
maar kan ik dan in principe gewoon naar een orthodontist gaan?
doen die ook op verzoek van andere een beugel plaatsen? of alleen als je echt hele erge scheve tanden hebt?
do, 01/10/2008 - 15:09 Permalink