Dag,
Ik had recentelijk een consult gehad bij een tandarts voor Lumineers. Nu vindt ik die dingen redelijk duur (EUR 450) en ben ik erg gaan twijfelen het wel of niet te doen door de kritische berichten op dit forum (hiervoor mijn dank!!! ik stel de tandarts in elk geval veel meer vragen en ben me bewust van allerlei gevaren).
Nu gaf de tandarts ook al aan dat het vrij duur is, maar dat is omdat de techniek kosten hoog zijn (EUR 285). Nu vraag ik me af: is dit prijzig? ik heb geen idee wat de techniekkosten zijn voor verschillende soorten facings en kronen en van welke kwaliteit ze dan zijn.
Ik weet wel dat Lumineers van porcelein zijn.
Daarnaast, is EUR 165 die de tandarts verdient voor het zetten van 1 Lumineer niet ook nogal prijzig? Hoeveel rekent een tandarts voor plaatsen van een facing? en mag ik niet verwchten dat het plaatsen van Lumineers goedkoper moet zijn dan het plaatsen van facings, aangezien de tandarts zelf ook al aangaf dat het eerste veel eenvoudiger is?
gr. melissa
Ik had recentelijk een consult gehad bij een tandarts voor Lumineers. Nu vindt ik die dingen redelijk duur (EUR 450) en ben ik erg gaan twijfelen het wel of niet te doen door de kritische berichten op dit forum (hiervoor mijn dank!!! ik stel de tandarts in elk geval veel meer vragen en ben me bewust van allerlei gevaren).
Nu gaf de tandarts ook al aan dat het vrij duur is, maar dat is omdat de techniek kosten hoog zijn (EUR 285). Nu vraag ik me af: is dit prijzig? ik heb geen idee wat de techniekkosten zijn voor verschillende soorten facings en kronen en van welke kwaliteit ze dan zijn.
Ik weet wel dat Lumineers van porcelein zijn.
Daarnaast, is EUR 165 die de tandarts verdient voor het zetten van 1 Lumineer niet ook nogal prijzig? Hoeveel rekent een tandarts voor plaatsen van een facing? en mag ik niet verwchten dat het plaatsen van Lumineers goedkoper moet zijn dan het plaatsen van facings, aangezien de tandarts zelf ook al aangaf dat het eerste veel eenvoudiger is?
gr. melissa
Re: Techniekkosten Lumineers/facings
Met preparatie €100,50
zonder €60,20,zo te zien heeft jouw tandarts voor het gemak de bedragen maar opgeteld. :smt003
In het geval van Lumineers die toch reclame maken ze zonder te slijpen te kunnen maken,€60,20
€285 is belachelijk duur.
Ik vind 285 echt veel te duur voor wat het uiteindelijk is.
Voor een heel stuk minder heb je Procera facings.
Maar ja, dan moet je tandarts iets meer werk verrichten.
bedankt voor jullie reactie!
Ik wil ook heel graag op maat gemaakte facings, ben nogal bang geworden door schrikverhalen van gevoelige en/of extreem pijnlijke tanden doordat teveel tand wordt weggehaald.
Ik heb van nature altijd al hele gevoelige tanden en mijn tanden zijn ook nogal dun, ben dus bang dat mijn tanden niet geschikt zijn voor facings. :(
Weet nu niet meer goed wat ik moet doen en verlang ontzettend naar een gebit waarbij ik eindelijk weer eens breeduit kan lachen!
gr. melissa
Ik snap dat je inmiddels twijfelt, zelf zou ik ook geen risico nemen, maar misschien krijg je beter advies na een foto.:smt006