VRAAG!

Author:
chanine
Posted:
vr, 01/11/2008 - 18:43
hallo iedereen.

ik heb een korte vraag,waar ik graag een kort en duidelijke antwoord op wil :smt003

ik heb in mijn onderkaak rechts een noodbrug waar een blijvende brug op komt.

mijn linker onder kaak staat een klein eerste kiesje,,de 2 erna zijn er al uit en dan staat er nog een verstandkies met gaatje,

ik wilde weten,of als ik in mijn rechter onder kaak een brug krijg met opbouw,(wortels staan er nog van 2 kiezen)

of ik dan afzijdig van dit een frameprothese kan nemen in mijn linker onderkaak.

of moet een frame prothes door heel je onderkaak gemaalkt worden,of kan het ook voor 1 kant gebruikt worden,
kijk rechts kan nog die brug,maar links is alles er bijna uit

dus is dit mogelijk rechts onder een brug,en linksonder een frame prothese?

ik hoop op een antwoord of dit wel of niet kan

danku wel

:smt006
chanine

wat raad u mij dan aan?
links kan niks anders meer...
dan moet ik zeker voor allebei de kanten zo een frame prothese,?
maar dan moeten de wortels die nu als opbouw fungeren voor mij brug zeker ook getrokken worden?
en zo een frame prothese met ankertjes kan je daar mee slapen enz?zonder uit tehalen.

ook al staat er rechts weinig er zitten toch nog halve kiezen die fungeren als opbouw en om die nou ook telaten trekken daarom d8 ik ene kant brug andere kant frame pr.

op de ene kant heb ik al een noodbrug,..dus moet alleen nog een blijvende op.

dat wilde hij met links ook doen,tot ik een vulling had die afbrak en waar een hele ontsteking onder zat wat doorgerot was tot aan de wortel diemoest er toen uit dus nu is optie brug voor links uitgesloten omdat er niksmeer staat ...zie boven eerste bericht.

is het echt zoveel duurder dan als ik rechts me brug af laat maken,en links een frame pr.neem met 3 kiezen,?
za, 01/12/2008 - 01:44 Permalink
vV

ik heb een korte vraag,waar ik graag een kort en duidelijke antwoord op wil
nu wortdt het een hele lange vraag, waar niet alleen geen kort antwoord op mogelijk is maar waar ik zonder rontgenfoto`s gezien te hebben van de conditie van de tanden/kiezen niets zinnigs over kan zeggen.

Dus: praat er eens over met de tandarts. Als je toch een frame neemt maakt het voor de kosten weinig uit hoeveel tanden/kiezen er in zitten, en tussen wegen zijn er altijd mogelijk, met bv kronen op essentiele pijlers, precisieverankering zodat je de klammers niet/minder ziet etc.
Wellicht, afhankelijk van de staat, is het ene optie aan de andere kant een splitsing van de kies te doen waardoor je 1 goede wortel overhoud, wat je weer als brugpijlertje kan laten fungeren, maar alles heeft zijn grens.

Dus trek eens een goed half uur uit met de tandarts om alles even rustig door te nemen en je vragen beantwoord te krijgen. Hij heeft de foto`s, wij niet..

succes (ja ik weet het, ik roep alleen maar meer vragen bij je op..)
za, 01/12/2008 - 11:17 Permalink