beste mensen,
Ik ben Kimberley Meuleners en ben 16 jaar. Ik zit nou in me laatste jaar op de middelbare school. Hierna zou ik graag willen gaan studeren voor tandarts-assistente. Ik heb altijd GROTE angst gehad voor de tandarts maar telkens als ik de verhalen op dit forum leest doet het me gewoon goed! Nou is mijn vraag over een beugel.
Ik hoef in principe volgens de tandarts geen beugel, maar ik vindt dat ik ECHT HELE zwakke tanden heb. Heb echt al heel veel pech gehad(moet binnekort weer voor een tand te vullen, zit al vulling in, is meer vulling dan tand over). Met mijn tanden kan je gewoon bewegen(zijn ook erg dun). En ik vindt de kleur heel lelijk. Maar zo staan ze best recht vindt de tandarts. Nou wil ik graag vragen of je toch buiten het besluit van de tandarts een beugel kan nemen? Ik ben gewoon ontevreden over m'n gebit en in mijn latere beroep wil ik toch mooie tanden hebben. Zit er gewoon mee. Ik weet dat een beugel hebben geen pretje is, maar zo zit ik niet lekker in m'n vel en weet geen andere oplossing hiervoor. Wat kan ik doen? Wie heeft raad voor me?
Xx Kimberley
Ik ben Kimberley Meuleners en ben 16 jaar. Ik zit nou in me laatste jaar op de middelbare school. Hierna zou ik graag willen gaan studeren voor tandarts-assistente. Ik heb altijd GROTE angst gehad voor de tandarts maar telkens als ik de verhalen op dit forum leest doet het me gewoon goed! Nou is mijn vraag over een beugel.
Ik hoef in principe volgens de tandarts geen beugel, maar ik vindt dat ik ECHT HELE zwakke tanden heb. Heb echt al heel veel pech gehad(moet binnekort weer voor een tand te vullen, zit al vulling in, is meer vulling dan tand over). Met mijn tanden kan je gewoon bewegen(zijn ook erg dun). En ik vindt de kleur heel lelijk. Maar zo staan ze best recht vindt de tandarts. Nou wil ik graag vragen of je toch buiten het besluit van de tandarts een beugel kan nemen? Ik ben gewoon ontevreden over m'n gebit en in mijn latere beroep wil ik toch mooie tanden hebben. Zit er gewoon mee. Ik weet dat een beugel hebben geen pretje is, maar zo zit ik niet lekker in m'n vel en weet geen andere oplossing hiervoor. Wat kan ik doen? Wie heeft raad voor me?
Xx Kimberley
Re: wanneer heb je recht op een beugel??
Re: Een beugel nodig?
Re: Een beugel nodig?(zie foto's!)
En tanden kunnen bewegen, jazeker, want ze zitten nu eenmaal met spiertjes vast. Dus heel normaal.
Je wil een beugel, want je hebt zwakke tanden? Dat rijmt niet. Waar doel je nou op?
Je kunt altijd zelf naar een ortho stappen, buiten de tandarts om.
Ik zou me meer druk maken om de ‘knakkende’ kaak dan om de stand van het gebit. De kleur is prima en met het hele kleine spleetje valt best te leven (Kan trouwens heel charmant staan. Dus veel lachen! En niet teveel ermee bezig zijn).
Je stelt, denk ik, enigszins te hoge eisen aan hoe het er allemaal uit zou moeten zien.
Zeg eens eerlijk: schrijft hier een onzeker tienermeisje dat een tikkeltje overdrijft om een reactie uit te lokken?
Jouw onderschrift is mooi, maar droom niet teveel.
Je kunt buiten de tandarts om altijd naar de orthodontist gaan, een verwijzing is niet nodig.
Wat betreft je tanden, vind ik de reactie voor mij een beetje flauw.
Als jy met je tanden zit, zal ik er zeker wat aan doen, als de mogelijkheden hiervoor zijn.Waarschijnlijk zit het nu ook nog in je verzekering en na je 18de niet meer (even na kijken dus).
Wat betreffende je kaak.Ik heb dezelfde problemen.Klem jy misschien 's nachts?Dit is te merken aan dat je een moe gevoel hebt wanneer je 's ochtends wakker word aan je kauwspieren (beetje spierpijn gevoel).Of knars je misschien?
Ik vind dat alleen jy kan oordelen of je een beugel nodig hebt, jy kijkt immers elke dag in de spiegel.
succes!
Je kan gewoon naar ortho zonder doorverwijzing, heb ik ook gedaan.
En dat beetje los staan is normaal, heeft iedereen, de een iets meer dan de ander.
Als ze echt mega los staan merk je het vanzelf wel.
Maar ik neem aan dat je gebit en tandvlees verder gezond is.
Mijn kaken zijn smorgen altijd gespannen als ik wakker word, in je slaap kan je gaan klemmen of knarsen.
Ook kan onder invloed van stress je kaak soms wat verschuiven (tenminste dat merk ik bij mezelf, in tijden van stress past mn gebit ineens niet meer op elkaar)
Dat knakken heeft mijn zoon van 14 ook. hij zegt ook dat het pijn doet, ik weet niet wat dat is.(heeft hij sinds kort pas)
Laat er eens naar kijken zou ik zeggen.