Wortelkanaalbehandeling -> Napijn

Author:
Sjaakie
Posted:
vr, 01/04/2008 - 22:38
Hallo, Ik heb een vraag ik ben namelijk afgelope woensdag naar de tandarts gegaan aangezien ik dacht dat mijn kies "kloptën", Dus met ik daar ben leek het de tandarts verstandig om een WKB te doen. Aangezien ik een verdoving had voelde ik er niks van.
Alleen de dag erna deed kauwen en zelfs proberen me kiezen op elkaar te zetten erg pijn. Dus ik ben vandaag (2 dagen later dus) weer terug gegaan, hij heeft de noodvulling weer open gemaakt en alles weer binnen in schoon gemaakt.
Nu heb ik alleen weer last met me kiezen op elkaar zetten, en kauwen is dit een veel voorkomend probleem? (Met kauwen begrijp ik het nog maar met zelfs me kiezen op elkaar zetten verga ik van de pijn).
Het lijkt alleen maar erger geworden te zijn.
Ik begin er zelfs al over na te denken om die kies maar gewoon te laten trekken aangezien dan volgens mij alles opgelost is , en ik van de pijn af ben of heb ik het mis?

Fijne avond verder,
Sjaakie

Bedankt voor je snelle antwoord!, Ja dat kauwen op die kant komt wel goed aangezien de tranen in me ogen springen als ik ook maar me kies aan die zijde op elkaar probeer te drukken.

Ik heb een beetje rondgezocht en zie dat het 1/2 dagen kan duren, maar sommige wel een paar weken er mee rond lopen (o jee...), We zien het na een week wel.. hopelijk gaat het dan wat beter en kan ik mss beginnen met kauwen aan die kant (of me kies op elkaar zetten aan die kant)

EDIT: Vraagje klopt het dat het ook pijn kan doen als ik me me tong een beetje druk op de kies (vulling) zet dat het ook pijn doet?
vr, 01/04/2008 - 22:52 Permalink
Jnk1986

Ik heb hetzelfde als jou gehad. Ik had ook pijn na de eerste wkb behandeling, weekje later terug gegaan, had ie ook opengemaakt en schoongemaakt. Duurde daarna zon 4-5 dagen voordat de erge pijn weg was(kloppende zeurende gevoel), daarna werd het al een stuk minder en nu voel ik niks meer, alleen dat je dat geholte voel je in je kies.

Zodadelijk weer naar de tandarts, hopelijk is de ontsteking weg. :)
di, 01/08/2008 - 08:28 Permalink
Jnk1986

Hallo is de ontsteking weg?
hoop van harte voor je dat het zo is.
Bij mij hebben ze een paar keer moeten spoelen en veilen ,
en nu is het afgesloten
de napijn is vreselijk,
ik hoop dat het snel voorbij is :wink:

Denk het nog niet hoor, sinds gisteren begon ik weer klein beetje druk te voelen op die tand, hopelijk is het niet de ontsteking, maar zal wel :smt011 :smt018

Damn dat duurt lang voordat het weggaat...
zo, 01/13/2008 - 12:06 Permalink
leefjeleven

hallo ,

allereerst zal ik er opletten dat leestekens gebruik zodat het een beetje leesbaar blijft .
Goed . Voor zover ik begrepen heb is een wortelkanaal behandeling een synoniem voor ontzenuwing ? Ik heb sinds zaterdag 19 januari dus zo'n behandeling laten uitvoeren aan een gebroken tand waar ik al een tijdje mee rond liep .

Die gebroken tand had heel wat schade aangericht , meer dan ik gedacht had . Wat voor schade ? Ontsteking tandvlees en ik heb ook nog eens tandsteen zitten dat dringend verwijderd moet worden . Het probleem is voor die wortelkanaal behandeling had ik alleen stekende pijn onderaan men gebit (de hele rij onderaan) en kon ik men tanden nog zonder problemen poetsen . Nu dit is dag vijf na die wortelkanaal behandeling .

Men tandarts zei dat het zeker drie dagen kon aanhouden die napijn . Maar ik neem wel al een kleine 2 weken pijnstillers :smt017 wat dus nog weinig hielp . Dus dinsdag 22 januari terug gegaan naar tandarts . Er zit daar dus blijkbaar nog een tand die moet ontzenuwt worden (die is niet afgebroken) . Maar ook ik kan niet kauwen zoals bv. vlees zoals steak of eender welk vlees eigenlijk . Zet ik kiezen op elkaar of slik ik , weet ik soms letterlijk niet waar kruipen van de pijn . Ik neem nu sinds kort veel sterkere pijnstillers en linkeronderkant waar dus tweede tand klaarzit voor te ontzenuwen , daar is die pijn veel minder en kan ik zachtjes daar op kauwen .

Maar de rechter kant van men gebit is me iets te pijnlijk dat zelfs praten pijn doet . Ik heb heel gevoelige tanden ondertussen (met tandvlees ontsteking) en door die hevige pijn kan ik tanden moeilijk poetsen of heb een hele nacht last en pijn :cry: Ik lees hier ook dat die napijn langer dan vier dagen kan duren ???? Hoe hou ik dat in godsnaam vol ?? ik loop al vijf dagen met hevige pijn rond en tandarts zegt dat dat van persoon tot persoon afhangt :smt017 .

Ik denk er bij na als dat morgen niet beter is rechtstreeks naar ziekenhuis te gaan , weet anders geen oplossing meer van de pijn . Ik kan toch moeilijk blijven vloeibaar eten want dat hou ik nooit vol (ik voel me al niet te best door dat veel minder eet dan gewoonlijk)
de pijn is soms zo erg dat de :smt010 gewoon vloeien . Zucht als die kiezen niet zo onmisbaar waren had ik ze allang laten trekken dat weet ik . ik weet echt niet meer wat gedaan en hopelijk ga die pijn snel weg (kan ik me voorbereiden op de volgende pijn ) :roll:
do, 01/24/2008 - 23:00 Permalink
gioia

Hallo heel veel sterkte om mee te beginnen!
Napijn kan soms weken duren ( althans bij mij)
en ja, het kan ondraaglijk zijn
het is ronduit een nachtmerrie... kiespijn , napijn enz.

Probeer een goede pijnstilling en evt nsaid ( wel overleg met je huisarts of tandarts)
blijf voldoende verse groenten stampen of prakken
en neem extra vitamine C om je weerstand weer iets sterker te krijgen.

Ik wens je voor nu heel veel goeds en hou vol! :D
vr, 01/25/2008 - 09:07 Permalink
leefjeleven

Hallo heel veel sterkte om mee te beginnen!
Napijn kan soms weken duren ( althans bij mij)
en ja, het kan ondraaglijk zijn
het is ronduit een nachtmerrie... kiespijn , napijn enz.

Probeer een goede pijnstilling en evt nsaid ( wel overleg met je huisarts of tandarts)
blijf voldoende verse groenten stampen of prakken
en neem extra vitamine C om je weerstand weer iets sterker te krijgen.

Ik wens je voor nu heel veel goeds en hou vol! :D

ik denk toch even langs het ziekenhuis te gaan men tandarts zegt dat dat zeker langer dan vier dagen kan duren maar ik hou dat echt niet meer uit tot dinsdag zucht ik weet niet of ik er goed aan doe voor naar ziekenhuis te gaan mss zien zij meer ik weet het niet eerder dan dinsdag kan ik niet bij de tandarts
vr, 01/25/2008 - 10:17 Permalink
gioia

Goh, als het zo ondraaglijk is, ja dan moet je doen wat je lichaam je vertelt
Je lichaam zegt altijd de waarheid hoor en
probeer anders bij een spoed tandarts terecht te komen,
net zolang je van de pijn af bent, misschien moet er opnieuw naar gekeken worden, of wellicht een antibioticum?
heel veel sterkte en laat maar eventjes weten hoe het af liep? :smt012
vr, 01/25/2008 - 10:32 Permalink
leefjeleven

Goh, als het zo ondraaglijk is, ja dan moet je doen wat je lichaam je vertelt
Je lichaam zegt altijd de waarheid hoor en
probeer anders bij een spoed tandarts terecht te komen,
net zolang je van de pijn af bent, misschien moet er opnieuw naar gekeken worden, of wellicht een antibioticum?
heel veel sterkte en laat maar eventjes weten hoe het af liep? :smt012

hallo :smt006
het ziekenhuis bleek dan toch niet nodig te zijn de pijn trok gisteren al een heel deel weg
maar nog steeds voel ik druk op die tand , aangezien de tandarts er nu komende dinsdag een definitieve vulling in zal steken hoop ik dat daarmee te pijn definitief weg is want het steekt een beetje tegen niets te kunnen doen van de pijn . Ook niet kauwen , slikken doet pijn , praten doet pijn alles wa je maar kan bedenken .Enkel als ik slaap voel ik niets , maar ik ga slapen met pijn en sta op met pijn . Kan geen vijf minuten wat doen of heb hevige pijn , zelfs men kaak ff iets te veel rekken voel ik goed waar die tand zit . Het ding is nu andere kant zit ook zo een tand die het zelfde moet ondergaan . en ik zie er enorm tegenop tegen die napijn maar naar het schijnt is er heel sterke pijnstiller die de pijn weg zou moeten nemen . zucht hoop dat er in de toekomst geen tanden moeten ontzenuwt worden want vanzodra er een tand breekt weet ik al wat me te wachten staat . ach we zien wel . toch bedankt voor het medeleven vind ik tof en khou je zeker nog op de hoogte van de vorderingen :wink:

grtjs :smt006
za, 01/26/2008 - 21:58 Permalink
gioia

Hallo Leef je Leven jij schreef:
maar naar het schijnt is er heel sterke pijnstiller die de pijn weg zou moeten nemen

Ik heb vorig jaar 2 dagen in het ziekenhuis gelegen , de kaakchirurg heeft mij toen 2 dagen aan een infuus gelegd, ik moest ook 3 apex resecties ondergaan.
In de nacht vroeg ik om sterkere pijnstilling ik kreeg toen Tramadol.
Hoewel ik ook bij een longarts loop wegens copd , was op zich dit niet zo'n succes, maar slapen deed ik wel.
Je kan dan misschien eens hierom vragen bij de huisarts.
Ibuprofen is voor mij ook geen succes ivm de astma en dat geldt voor diclofenac helaas ook.

Heel veel sterkte en ik weet precies hoe het voelt , het beheerst je leven op alle vlakken , voor een gezond mens is dit al zwaar.... helaas heb ik ook nog reuma ( reumatoïde arthritis)
dus ben nooit echt pijnvrij, maar ik kan je wel zeggen kiespijn vind ik de meest ingrijpende!

Hoe is het nu met je? :roll:
zo, 01/27/2008 - 09:03 Permalink
leefjeleven

Hallo Leef je Leven jij schreef:
maar naar het schijnt is er heel sterke pijnstiller die de pijn weg zou moeten nemen

Ik heb vorig jaar 2 dagen in het ziekenhuis gelegen , de kaakchirurg heeft mij toen 2 dagen aan een infuus gelegd, ik moest ook 3 apex resecties ondergaan.
In de nacht vroeg ik om sterkere pijnstilling ik kreeg toen Tramadol.
Hoewel ik ook bij een longarts loop wegens copd , was op zich dit niet zo'n succes, maar slapen deed ik wel.
Je kan dan misschien eens hierom vragen bij de huisarts.
Ibuprofen is voor mij ook geen succes ivm de astma en dat geldt voor diclofenac helaas ook.

Heel veel sterkte en ik weet precies hoe het voelt , het beheerst je leven op alle vlakken , voor een gezond mens is dit al zwaar.... helaas heb ik ook nog reuma ( reumatoïde arthritis)
dus ben nooit echt pijnvrij, maar ik kan je wel zeggen kiespijn vind ik de meest ingrijpende!

Hoe is het nu met je? :roll:

de pijn is fel verminderd tegen over twee drie dagen geleden . Maar de kies voel ik nog "kloppen" overmorgen komt definitive vulling er in , hopelijk verdwijnt daarmee de pijn ook maar overweeg sterk om andere kies die ook ontzenuwt moet worden om die te late, trekken hoop dan minder last te hebben dan tegenover ontzenuwen want nog es acht dagen pijn en ze kunnen mij in een gek huis stoppen plus een dwangbuis anders hou ik dat niet meer vol
zo, 01/27/2008 - 11:34 Permalink
gioia

hopelijk verdwijnt daarmee de pijn ook maar overweeg sterk om andere kies die ook ontzenuwt moet worden om die te late, trekken hoop dan minder last te hebben dan tegenover ontzenuwen want nog es acht dagen pijn en ze kunnen mij in een gek huis stoppen plus een dwangbuis anders hou ik dat niet meer vol

Deze reactie is heel begrijpelijk. Mijn KC hier in mijn woonplaats heeft mij eens een verhaal verteld over een patiënt die inderdaad toen is opgenomen hier in een psychiatrisch ziekenhuis, maar gelukkig zijn dat uitzonderingen. Het geeft wel aan :wink: hoe erg de pijn is /kan zijn.
Zelf moet ik dinsdag weer terug , ik heb nu nog een noodvulling. De druk is er nog, maar ik denk omdat de noodvulling veel te groot is..
zo, 01/27/2008 - 12:10 Permalink