geslonken bot boven 2 verwijderde elementen 11,12)

Author:
amfeta
Posted:
zo, 01/13/2008 - 19:04
ik mis al een tijdje 2 tanden in mijn bovengebid (11 en 12) hierdoor is het kaakbot geslonken. Nu ben ik onder behandeling bij een tandarts die over een tijd een (of meerdere) bruggen zal gaan plaatsen op mijn bovengebit (pijlers) ben bang dat het gedeelte geslonken kaakbot ervoor zal zorgen dat het uiteindelijke estetische resultasaat minder mooi zal zijn dan als ik dit probleem niet zou hebben..is hier wat aan te doen ?? bv bottransplantatie? is hier het gewenste effect mee te verkrijgen?
vV

Goed, nu ik ineens weer zin heb om op jou te reageren: een botcorrectie is zeer waarschijnlijk wel aan te raden. Overigens hebben met wat jij beschrijft implantaten (niet per-se voor elk gat maar waarschijnlijk wel voor de voortanden) de voorkeur denk ik als het stabiliteit op de lange termijn betreft! Want ook met botcorrectie loop je wel het risico dat op termijn je toch weer een keer onder de brug door kunt gaan kijken.
ma, 01/14/2008 - 18:18 Permalink
Lita

Hoi

Bij mij zijn op 28 november 2 boven voortanden getrokken en heb ik voor de tanden daarnaast 2 implantaten . Heb eerst 5 weken met een noodbrug gelopen en heb nu sinds twee weken de echte.Het resultaat is heel goed en je kan echt niet tussen de brug door kijken.Mocht dit wel het geval zjn dan stuurt de TA brug terug om er nog een klein randje boven te laten maken maar zelf denkt hij niet dat dit nodig is.In het begin vlak na trekken was tandvlees toch wel stuk terug getrokken en kon je inderdaad tussen noodbrug door kijken maar werd na verloop van tijd toch weer wat beter toen het ging genezen.Maak je er niet te druk over , er is altijd weer een oplossing voor !!

GRoeten en sterkte
Lita
za, 01/19/2008 - 13:26 Permalink