na tanden poetsen..

Author:
KimberleyM.
Posted:
zo, 01/13/2008 - 20:22
ik heb eigelijk een vraag..
hoelang nadat je je tanden hebt gepoetst mag je pas drinken?
als je dan prik drinkt.. moet je dan na 1 uur weer je tanden poetsen/je mond spoelen nadat het drinken op is?
Spiegeltje

Het allerbelangrijkste is dat je minimaal één uur wacht met poetsen na het drinken of eten van zure producten én dat je het aantal eet/drinkmomenten beperkt tot maximaal 7 per dag. Er wordt wel gezegd dat direct na het poetsen de tanden wat gevoeliger zijn voor zuuraanvallen omdat het beschermende laagje plak net is weggepoetst. Ik weet niet of dat veel uitmaakt, maar het zou kunnen.

Het is niet zo dat je na het drinken van iets zuurs na één uur moet poetsen. Om tanderosie te voorkomen is poetsen helemaal niet nodig! Wel om andere redenen natuurlijk. Het kan geen kwaad om na een glas vruchtensap of zo even na te spoelen met water of melk. Maar met bijvoorbeeld één glas 's morgens en één 's avonds zal het zo'n vaart niet lopen.

Dus gewoon 2x per dag poetsen, aantal eet/drinkmomenten beperken tot 7 of minder en zeker niet poetsen binnen één uur na zure dranken/vruchten e.d.
zo, 01/13/2008 - 21:13 Permalink
Domingo

Als jij je tanden gepoetst hebt mag je na een kwartier weer drinken. (Suikervrije (fris)dranken aanbevolen). 2 tot 3 maal per dag en minimaal 2 minuten lang je tanden poetsen is voldoende. Na het spoelen van mondwater zal ik echter langer wachten met drinken. :smt001
di, 01/29/2008 - 11:57 Permalink