Kies voelt aan of het licht onder stroom staat

Author:
sanmaas
Posted:
wo, 01/16/2008 - 12:10
Ik weet het even niet meer, vandaar deze posting.
Iets voor kerst kreeg ik last van mijn onderste achterste kies links. Ik kon er niks meer mee kauwen zodra er iets op kwam voelde ik een soort stroom stootje. Mijn zenuw denk ik, dus ik dacht die oude vulling moet eruit en nieuwe erin.
In januari naar de tandarts geweest, hij dacht dat er tussen die kiezen klein gaatje zat, beetje geboord en vulling erin. Helaas bij het tanden en kiezen opelkaar doen toen de vulling erin ging voelde ik dezelfde pijn. De tandarts zei, kijk het even aan, anders kom je terug.

Terug geweest dus, foto gemaakt, niks op te zien. De hele oude vulling eruit geboord, gekeken, geen ontsteking, nieuwe vulling erin. Helaas toen de verdoving eindelijk na 3 uur uitgewerkt was, dezelfde pijn.

Nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen en wat het zou kunnen zijn.
Als ik de kies aanraak aan de zijkant en bovenkant is het gevoelig. Kan wel goed koud en warm hebben, daar heb ik geen last van, heb zelf het idee dat het iets met zenuwen te maken heeft, maar heb er uiteraard totaal geen verstand van. Kan niks eten aan die kant en kiezen opelkaar doet ook zeer. Wat kan de tandarts nu nog doen, moet ik nou weer bellen? Raad is zeer welkom!!
Mignon

Een ontsteking is helaas niet altijd gelijk op een foto te zien. Door het ontstekingsproces lost bot rond de wortelpunt op en na een dag of 10 representeert zich dit als een zwarting op de rontgenfoto. Het kan ook zijn dat de vulling niet goed aansluit of te hoog is, maar dan zouden de klachten na het vervangen van de vulling verdwenen moeten zijn. Als je klachten verergeren is het wellicht verstandig om nogmaals een foto te laten maken. Met name als er diep gevuld is is de kans groot dat de zenuw geirriteerd is geraakt.

Beterschap, gr Mignon
wo, 01/16/2008 - 14:48 Permalink
Suzy.Q

Hallo,

Ik had daar vroeger ook altijd last van en mijn zoontje ook. Volgens mijn tandarts kwam dat omdat ik gevoelige tanden heb, nochtans poetste ik met tandpasta voor gevoelige tanden. Hij raadde me aan om altijd te poetsen met Elmex tandpasta voor gevoelige tanden ( groene tube ) en sindsdien heb ik dat nooit meer gehad. Het is voor jou ook misschien het proberen waard.
Groetjes
do, 01/17/2008 - 15:12 Permalink
sanmaas

Helaas, de afspraak is verschoven naar morgen kwart voor elf.
Heb zelf een theorie bedacht, als ik de kies aan de voorkant aanraak doet dit zeer, de achterkant ietsje minder, volgens mij zit er iets speling in de kies, zou dit de oorzaak kunnen zijn van mijn pijn. En moet de kies dan getrokken worden, al zou die iets los zitten. pfffff, ik ben het zo zat, steeds in de zenuwen en nog geen zicht op een oplossing..
wo, 01/23/2008 - 14:16 Permalink