Last van kies na vullen

Author:
Jos H
Posted:
zo, 01/13/2008 - 23:17
Hallo,

Afgelopen donderdag is er een gaatje, of beter gat, gevuld. Nu, een aantal dagen later heb ik nog steeds last van deze kies (eerste grote kies rechtsonder). Heb een continu kloppend gevoel in de kies en bij druk doet het zeer. Bij warmte en koude is de kies niet of nauwelijks gevoelig, eigenlijk enkel bij druk. Daardat het zo`n diepe vulling is, heb ik het idee dat de vulling echt tegen de zenuw aanzit. Het was ook de eerste keer dat ik tijdens het vullen van een kies meer pijn had dan bij het boren.

Is de last die ik ondervind van deze kies normaal, of moet ik toch nog maar een keer langs gaan bij de tandarts?

Edit: Heb net bij het tandenpoetsen m`n kies eens goed bekeken in de spiegel en zag dat er een grijsachtig randje zit tussen het tandvlees en de kies. Misschien dat dit duidt op een bloeduitstortinkje? Het tandvlees rond de kies is btw niet gevoeliger dan normaal.
Jos H

De pijn is helaas nog steeds niet over, maar lijkt zich wel te verplaatsen. Waar ik eerst vooral last had van m`n kies wanneer er druk op stand, heb ik nu meer last van de klieren die zich onder de rechterzijde van m`n onderkaak bevinden.

Is deze pijn normaal een week na het vullen (diepe vulling) van de kies, of moet ik toch maar een afspraak maken met de tandarts?

De pijn is overigens wel goed dragelijk, en met twee paracetamol p.d. ondervind ik weinig last (behalve dan dat ik niet 'kan' kauwen met rechts)
wo, 01/16/2008 - 23:04 Permalink
hello jozefien

het lijkt erop dat er toch een ontsteking gaande is. :(
Misschien even terug naar de tandarts voor een foto.
Als je echt goed pijn krijgt dan weet je het zeker, ga dan meteen. Anders even een afspraak maken. Sterkte Jozefien :smt006
wo, 01/16/2008 - 23:20 Permalink