veel tanden en kiezen ontzenuwd.

Author:
irene159
Posted:
vr, 01/18/2008 - 11:47
hallo,

zojuist helaas ( weer ) een wortelkanaalbehandeling gehad.
Het is nu zo dat ik meer tanden en kiezen in mijn mond heb staan die ontzenuwd zijn dan die nog levend zijn.
Mijn vraag is eigenlijk ; kan dit verder geen kwaad ?

Is het alleen zo dat deze tanden / kiezen eerder kunnen breken of zijn er toch andere risico's aan verbonden ?

bedankt voor uw antwoord

vr gr
irene
Mignon

De kiezen die een wkb hebben ondergaan zijn inderdaad verzwakt. Daarnaast zul je extra goed moeten opletten dat je geen gaatjes in deze kiezen krijgt, omdat je niet meer voelt wanneer de tand is aangetast. verder zou ik zo snel geen nadelen kunnen bedenken.

hartelijke groeten,

Mignon
vr, 01/18/2008 - 15:35 Permalink
Spiegeltje

Gewone napijn komt voor en hoort na een dag of drie af te nemen. Het kan daarna nog wel gevoelig blijven. Alleen als je erg veel pijn krijgt ,waarbij gewone pijnstillers nauwelijk werken, kun je beter wel even de (dienstdoende) tandarts bellen. Maar het lijkt er niet op dat dat nu het geval is. Bij gewone napijn is er eigenlijk weinig wat de tandarts kan of zou moeten doen behalve behalve eventueel op het gebied van pijnstilling.
vr, 01/18/2008 - 19:22 Permalink
Mignon

Inderdaad. Het wil daarnaast ook nog wel eens voorkomen dat de vulling wat te hoog is. Dit geeft dan drukpijn. Kun je je kiezen aan de andere kant wel goed op elkaar krijgen? Wacht het even af tot na het weekend en neem bij aanhoudende klachten maandag of dinsdag weer even contact op met je tandarts. Beterschap!

Grts, Mignon
za, 01/19/2008 - 12:13 Permalink