Misschien een hele rare vraag maar ik heb nu sinds ruim 5 weken een slotjes beugel (alleen boven) en heb ook sinds een paar dagen na het plaatsen last van een zeurderige hoofdpijn. Deze hoofdpijn is het ene moment erger dan het volgende moment. Ben naar de huisarts geweest maar die kon niks aanwijsbaars vinden. Bij mijn huisarts werd gevraagd hoe lang ik de beugel al heb en hoe lang de klachten. Mijn vraag is dus: Is het mogenlijk dat je van een beugelbehandeling hoofdpijn krijgt?
Hopenlijk heeft iemand een antwoord voor mij. En anders ga ik toch maar weer terug naar de huisarts.
Hopenlijk heeft iemand een antwoord voor mij. En anders ga ik toch maar weer terug naar de huisarts.
Re: Hoofdpijn door beugelbehandeling?
groetjes
Er was 6x 500 mg paracetamol nodig om de pijn enigszins te drukken.
Steekt vooral de kop op :) bij stressperioden. Zonder beugel had ik ook stressperioden maar nooit echt last van hoofdpijn.
Er zijn dus meer mensen die er last van hebben.
Maargoed, wie mooi wil zijn moet (soms) pijn lijden ;) Beugelbehandeling gaat verder volledig pijnloos. Alleen soms wat zeurderig gevoel omdat er natuurlijk een beetje druk op staat.
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn ortho :)
Het schijnt dat je tanden even snel verschuiven (met of zonder pijn). Toch is het soms prettig om die druk te voelen :)
Weer wordt er gegokt dat het van de beugel komt wel vreemd omdat er nu niet heel veel kracht op staat?!
Een van de hoektanden wordt nog ietsje gedraaid en dan over 2 weken krijg ik "lusjes" in mijn draad die de hoektanden en voortanden naar elkaar gaan trekken ofzo iets?! Weet ook niet precies wat ik me er bij voor moet stellen dus ik zie wel over 2 weken. M'n hoektanden zijn nu goed door dus nu mooi afmaken zeg maar.