een kroon....

Author:
tony41
Posted:
wo, 01/23/2008 - 18:02
Is er iemand hier die mij kan vertellen hoe een kroon behoort te zijn ,hoe hoort ie opgebouwd te zijn?

wat is juist goed en wat niet?
Spiegeltje

In zijn algemeenheid is de vraag niet te beantwoorden. Een gouden kroon is achter in de mond vaak een prima oplossing maar in het front - voor de meeste mensen dan - niet, bij wijze van voorbeeld.

Moet je zelf binnenkort ergens voor kiezen?
wo, 01/23/2008 - 19:24 Permalink
tony41

ja mn vraag is wat sumier ik zal het even toelichten ik wil weten wat er op een kies geplaats word waar het uit bestaat en of er kwaliteit verschillen zijn wat is een goeie kroon en wat is echt broddel werk??
wat is sterk en wat is flut in vogelvlucht?
do, 01/24/2008 - 17:12 Permalink
vV

wat is een goeie kroon en wat is echt broddel werk??
ik neem niet aan dat de tandarts werkt met een lab wat broddelwerk maakt, dit soort labaoratoria is als het goed is allang failliet..

Ik snap nog steeds de reden van de vraag niet goed. Voor materiaal zou ik even met de tandarts overleggen want keuze daarvan hangt ook mede af van de basis en ook nog andere factoren waar eventueel rekeing mee gehouden dient te worden. Zoals ik al stelde, je vraag is niet zo te beantwoorden.. dat is nog steeds een heel boekwerk aan mogelijkehden en materiaalsoorten. keuzes keuzes keuzes...

En ga er gerust vanuit dat er in NL geen flutmateriaal wordt gebruikt...
do, 01/24/2008 - 17:27 Permalink
hello jozefien

kijk bij Hoofdmenu: Animatie : kroon, daarop zie je hoe het gaat.
Een normale, goede tandarts maakt een mooie kroon, kost vlgs mij tussen de 400 en 550 euro.
Je kunt een kroon nemen die over een afgeslepen stomp wordt gemaakt, of, zoals tegenwoordig sommige tandartsen doen, een Cerec kroon nemen, waarbij er minder van de tand wordt afgeslepen. De meningen zijn verdeeld, tandarts moet die techniek wel in huis hebben.
De tandartsen op het forum zijn hierover niet allemaal enthousiast, maar ik ben over mijn Cerec kroon :smt003 zeer tevreden ( hij zit pas 1 jr)
Mijn oude kroon zat wel 25 jr :D .
Succes! :smt006
do, 01/24/2008 - 19:35 Permalink
Spiegeltje

wat is sterk en wat is flut in vogelvlucht?

Nou vooruit dan, toch en antwoord waar je weinig aan hebt vermoedelijk.

Sterk (en mooi) is, bijvoorbeeld, een zirkoniumoxide/porcelein kroon.
Flut is, bijvoorbeeld, een plastic noodkroon of nog erger een "confectie" noodkroon die als definitieve kroon wordt gebruikt. Gebeurt denk ik niet isnel n NL.

Verder sluit ik me helemaal bij vV aan.
do, 01/24/2008 - 21:06 Permalink