Kiezen trekken.

Author:
Hendrina
Posted:
do, 01/24/2008 - 11:02
Ik moet maandag naar de tandarts, en hier mijn kiezen trekken. Maar ben aan 1 kant best angstig omdat ik niet weet of het wel goed gaat, na de verdoving dit omdat ik zelf epilepsie heb en ik niet goed weet hoe ik reageer op de verdoving en dit omdat ik nooit weet wanneer ik een epilepsie aanval krijg. Ik reageer in elk geval wel slecht op enkele pijnstillers. Wat kan ik het beste doen..?

Hendrina
Spiegeltje

Het enige wat u kunt doen is ervoor te zorgen dat de tandarts voor de behandeling wèet van uw ziekte, medicatie en uw twijfels/onzekere gevoelens. De tandarts zal u wellicht kunnen geruststellen en/of de verdoving aanpassen voorzover dit dan nodig mocht zijn (is mij niet bekend).
do, 01/24/2008 - 14:43 Permalink
Mignon

De verdoving zal waarschijnlijk geen probleem zijn. Ik weet niet welk medicijn u gebruikt, maar het was wellicht verstandig om even contact gehad te hebben met uw neuroloog met het oog op deze behandeling van maandag. Informeer de tandarts voor de behandeling even over uw situatie. Door de behandeling rustig te laten verlopen zullen eventuele problemen vrijwel zeker voorkomen kunnen worden. Veel succes maandag!

Gr, Mignon
za, 01/26/2008 - 16:35 Permalink
HendrinaRietveld

Mignon
Ben al een tijd even niet op het forum geweest. Na de laatste keer bij de eigen tandarts heb ik gevraagd voor een verwijzing naar het Acta voor mij zelf. Dit omdat ik vanwege mijn epilepsie niet goed reageer op de verdoving. (ik reageer vaak ook al slecht op sommige goedkopere medicijnen met hulpstoffen) en ook toen de eerste keer de eigen tandarts 1 kant van mijn kiezen er uit ging halen en enkel met verdoving heb ik dit toen wel geweten later op de dag. Dit wilde ik niet weer. Dus toen maar besproken, omdat ik toen door de oudere medicijnen (door de anti-epileptica) spontaan mijn vullingen uit uit braken en stukjes van mijn kiezen afbraken en tanden. Terwijl ik geen snoeperd ben.
Heb nu nog altijd medicatie voor de epilepsie. Ben nu bij het Acta bij het SBT dit is goedgekeurd door het ziekenfonds vorig jaar. Dus ga nu voor een volledig kunstgebit. En dan kunnen er geen stukken vullingen meer afbreken die er nog zitten.
do, 02/28/2013 - 11:32 Permalink