Afgelopen september ben ik met kiespijn bij de tandarts geweest. Hij heeft toen een vulling vervangen door een noodvulling en een andere kies gevuld met een noodvulling om te kijken of het pijn zou blijven doen. Nu heb ik de afgelopen maanden heel wat te stellen gehad met mijn gebit (niet zo'n geweldige extractie van verstandskies en een hardnekkige ontsteking) waardoor die noodvullingen nog steeds niet vervangen zijn (dit zal deze week gebeuren)
Nu zijn (volgens mij) juist die twee kiezen de afgelopen week gevoelig voor warmte en kou. Heb er verder gelukkig geen pijn aan.
Maar nu is mijn vraag kan dat door die twee noodvullingen komen die er al te lang in zitten of moet ik vrezen voor een ontsteking??
Nu zijn (volgens mij) juist die twee kiezen de afgelopen week gevoelig voor warmte en kou. Heb er verder gelukkig geen pijn aan.
Maar nu is mijn vraag kan dat door die twee noodvullingen komen die er al te lang in zitten of moet ik vrezen voor een ontsteking??
Re: gevoeligheid door noodvulling??
ik heb een wkb gehad, nou ja daar zijn ze mee gestart toen een noodvulling erin. de pijn was even weg maar de noodvulling zit er nu al 4 weken in en ik moet nog 2 weken wachten en verga van de pijn... dus ik ga idd denken dat als een noodvulling er te lang in zit dat dit niet goed is!!
Groetjes Danielle
Beterschap! Mignon
Deze noodvullingen zijn ook geler van kleur dan mijn amalgaanvullingen. Maar ik vertrouw op de expertise van mijn nieuwe tandarts want ben erg tevreden. En wacht het verder af.
Heb ook niet heel veel last er van, alleen gevoelig voor warm en kou en juist bij die kiezen voor mijn gevoel maar ik overleef het wel :lol:
Misschien heeft hij er gewoon wat composiet opgedaan, maar moeten de kanalen nog verder gereinigd worden, het is niet zo slim om dan maar gewoon door te lopen!
Vraag of de nieuwe tandarts een foto maakt, dan kan hij zien of de wkb is afgemaakt, als de wkb niet is afgemaakt en hij heeft er tot op heden geen foto van gemaakt, dan zou ik een andere tandarts zoeken...maar oke, misschien loop ik op de feiten vooruit, maar het lijkt me stug dat jij denkt dat het een noodvulling is en dat is niet zo! Hoelang is jouw tandarts bezig geweest met de start van de wkb??? :smt006 Brenda