Pijn bij kauwen en druk op vulling na nieuwe vulling

Author:
Marieline
Posted:
vr, 01/25/2008 - 04:59
Hallo
Na vorig jaar 4 erg diepe vullingen te krijgen en een aantal gemiddeld diepe, en af en toe een duruk-pijn te hebben maar niet erg genoeg om voor een wortelkanaalbehandeling te gaan (ik denk dan maar dat het misschien is door het krimpen van die reuzegrote witte vullingen? de druk die ik voel), ben ik toch wee rnaar de tandarts geweest en ja hoor weer een BOEL gaatjes.
Het gekke is dat gaatjesbij mij altijd klein lijken maar als de tandarts begint te boren is het altijd heel diep.

Vorige week deed hij een vulling in een kies helemaal achteraan mijn mond, ook een erg diepe alweer.... en de dag zelf thuis deed het me al pijn en nam ik pijnstillers. Helaas, van dan af werd het niet beter en kon ik voornamelijk niet kauwen. Als ik kauw op die tand voelt het alsof je op een blauwe plek zou drukken, soms blijft de pijn een aantal minuten en is zo hevig dat het naar hoofdpijn overgaat. Op zich doet het wel helemaal geen pijn als ik er niet op kauw.
Als ik druk op de tand doet het ook geen pijn, alleen als ik op het binnenste van de tand druk, het midden van het kauwoppervlak, op de vulling.
De tandarts maakte de tand lager (al was hij niet hoog) en raadt me aan om 4x per dag 2 pillen met ibuprofen te nemen. Ik ben bezorgd want hij vertrekt op reis voor meer dan 2 weken.... En ik kan niet womaar naar een andere gaan want ik zit nu in de VS en het is hier vrijwel onbetaalbaar.
Ik las er al veel over, maar over het algemeen als er een rootkanaal nodig is spreken ze niet over pijn bij kaouwen, en een abces kan zich toch niet 'meteen' na een vulling vormen? Zou iets verkeerd kunnen zijn met de vulling??

Bedankt!
Marie-Line