Hallo,
Ik heb nog 2 ingesloten blijvende hoektanden (ben 27 jaar). Een maand of 3 geleden is er eentje van vrij gelegd maar deze komt niet vanzelf door. Omdat deze niet meer vanzelf door komt en dit nu ook niet meer te verwachten was ben ik door gestuurd naar de ortho. Na onderzoek en happen heb ik nu sinds 4 weken een slotjes beugel boven. Binnenkort zal ik dus naar de kaakchirurg moeten om "goude" kettingkjes aan mijn 'verstopte' hoektanden te laten zetten en zullen deze aan mijn beugel worden gezet.
Mijn vraag is nu dus: Heeft er iemand ervaring met het op deze manier halen van de hoektanden? En weet iemand hoe dit in zijn werk gaat en hoe lang dit gaat duren?????? bvd.
Ik heb nog 2 ingesloten blijvende hoektanden (ben 27 jaar). Een maand of 3 geleden is er eentje van vrij gelegd maar deze komt niet vanzelf door. Omdat deze niet meer vanzelf door komt en dit nu ook niet meer te verwachten was ben ik door gestuurd naar de ortho. Na onderzoek en happen heb ik nu sinds 4 weken een slotjes beugel boven. Binnenkort zal ik dus naar de kaakchirurg moeten om "goude" kettingkjes aan mijn 'verstopte' hoektanden te laten zetten en zullen deze aan mijn beugel worden gezet.
Mijn vraag is nu dus: Heeft er iemand ervaring met het op deze manier halen van de hoektanden? En weet iemand hoe dit in zijn werk gaat en hoe lang dit gaat duren?????? bvd.
Re: Iemand ervaring met halen van hoektand door beugel?
Ik heb op mijn werk veel vergelijkbare gevallen, als de jouwne gezien.
Wat betreft jouwn vragen, per persoon is dit verschillend, bij sommige konden we al naar 2 maand een bracket plaatsen, bij andere duurde dit 5 maand. Het is net zoals je het al beschreef, de tanden worden vrijgelegd en hieraan worden gouden kettinkjes gelegd.
Op de rest van het gebit worden brackets geplaatst en door deze brackets komt een draad (de hoofdraad) er word een klein draadje door de brackets gelegd op de plaatst waar het kettinkje zit, en deze draad word door het kettinkje geregen.Elke maand word het draadje door een nieuw oogje van het kettinkje geregen, zodat je hoektanden elke keer een stukje verder eruit getrokken worden.Deze behandeling is zeker de moeite waard en vooruitgang is met de week zichtbaar.
heel veel succes!
Veel succes met het bespreken van het behandelplan.
Groetjes
Nou we zijn weer terug van de ortho en met nieuwe kleur stiekjes om de slotjes het is dit maal turquase/groen. (het was baby blauw)
Heb gevraagd hoe lang het ongeveer zou gaan duren voordat ik een verwijzing zou krijgen voor de kaakchirurg. Nou die vraag was snel beantwoord! Tja nu!!! Alles zag er goed uit (tja het stond best recht voor de behandeling) Alleen nog 1 kies die iets rechter moet en spleetje tussen voortanden dicht. Dus meteen een verwijzing voor de kaakchirurg gehad voor het trekken van de rechter melk hoektand en het vrijleggen en plaatsen van de "goude" kettinkjes op de blijvende hoektanden. (links en rechts) Dus ik heb meteen gebeld en zoals verwacht een lange wacht tijd en ik kan 12 maart terecht. Tja over 4 weken terug naar de ortho wandt die kan nog wel verder.
groetjes