tand trekken

Author:
man_24
Posted:
vr, 01/25/2008 - 09:29
Hoi ik moet een beugel maar voor dat hij geplaatst kan worden moet er een voortand getrokken worden. maar moet dit gewoon bij de tandarts of ergens anders en doet het heel erg pijn????
hoe lang zouden ze er ongeveer mee bezig zijn :smt017
want het trekken van een voor tand lijkt me heel erg pijnlijk.

Groetjes Cas. :roll:
Spiegeltje

Dat trekken gaat in een vloek en een zucht. En is helemaal pijnloos. Het geven van een verdovingsprikje kan even vervelend zijn maar vaak genoeg merk je daar ook nauwelijks iets van. Van napijn heb je ook niet veel last, en voel je toch wat dan volstaat een paracetamolletje. Echt, maak je niet druk.
vr, 01/25/2008 - 12:28 Permalink
hello jozefien

wordt er geen kies i.p.v. een tand getrokken dan?
Ik had hier ergens op het forum gelezen dat dat mooier was.
maar misschien kan het niet anders, even vragen maar.
Sterkte! :smt006
vr, 01/25/2008 - 12:51 Permalink
man_24

nee het is echt een voortand zelf had ik ook gevraagt of het niet kon door 1 of 2 kiezen tetrekken maar dat zou totaal geen zin hebben, omdat ik 10 jr. geleden ook al een beugel gehad heb en toen zijn er al kiezen getrokken maar doordat die orthodontist aan het eind van de behandeling en een fout had gemaakt om geen losse beugel of spalkje teplaatsen staan m'n tanden nu weer scheef. en ik heb ook ergens een voorbeeld met foto's gezien dat ze 1 voortand weg gehaald hebben en dan staat er ook een foto met het ein resultaat en dan valt het niet eens op dat er een tand weg is. het eenigste nadeel is dat je een paar mnd met een vrij grote opening tussen je tanden rond loopt. maar dat heb ik er ook wel weer voor over.
vr, 01/25/2008 - 14:05 Permalink
Mignon

De orthodontist trekt zelf geen tanden. Daarom stuurt hij je door naar je eigen tandarts of naar de kaakchirurg. Dit laatste gebeurt meestal alleen als er sprake is van een medische compromittatie oid. Veel succes!

Grts, Mignon
za, 01/26/2008 - 16:25 Permalink