Geachte mede forummers,
Ik ben vorige week dinsdag naar de tandarts gegaan vanwege pijn aan me kies.
Nu dacht de tandarts eerst dat het een gaatje onder een vulling van mijn laatste kies bovenin was, die opnieuw gevuld.
Donderdag de kies doet steeds meer pijn, weer naar de tandarts. De tandarts keek op de foto die dinsdag gemaakt was en zag ook een wortelpuntonsteking aan de tweede kies van achter, die kon ook de pijn veroorzaken, hup naar de kaakchirurg.
Vrijdag mocht ik daar al heen gelukkig. Daar ontdekte ze dat ik in de derde kies van achter een onsteking had zitten.
Vrijdagmiddag kreeg ik bij de tandarts een wkb. Zondag ging ik kapot van de pijn en ging naar een weekendtandarts en die heeft een foto gemaakt en zag dat er onder die kies een ontsteking zat en heeft de kies open gemaakt, gespoeld en de kies opengelaten.
Dinsdag ik terug naar mijn eigen tandarts en die heeft de kies weer gespoeld en opengelaten i.v.m. nog aanwezige ontsteking.
Nu ben ik gisteren weer geweest en nu heeft de tandarts weer gespoeld en een noodvulling erop gedaan.
Maar vannacht werd ik weer wakker van de pijn echt drukpijn alsof de kies uitelkaar knapt.
Moet vanmiddag weer terug naar de tandarts maar word er een beetje gek van.
Heb wel al een kuur antibiotica gehad vanaf vorige week donderdag al.
Ik ben nu de afgelopen 10 dagen 7 keer bij de tandarts geweest :(
Wie heeft hier ervaring mee en wat is er bij jullie gedaan zodat de ontsteking weg ging?
Er zit duidelijk een ontsteking onder de kies wat vorige week dinsdag niet zichtbaar was en afgelopen zondag wel, is toch ook raar?
B.V.D. Kim
Ik ben vorige week dinsdag naar de tandarts gegaan vanwege pijn aan me kies.
Nu dacht de tandarts eerst dat het een gaatje onder een vulling van mijn laatste kies bovenin was, die opnieuw gevuld.
Donderdag de kies doet steeds meer pijn, weer naar de tandarts. De tandarts keek op de foto die dinsdag gemaakt was en zag ook een wortelpuntonsteking aan de tweede kies van achter, die kon ook de pijn veroorzaken, hup naar de kaakchirurg.
Vrijdag mocht ik daar al heen gelukkig. Daar ontdekte ze dat ik in de derde kies van achter een onsteking had zitten.
Vrijdagmiddag kreeg ik bij de tandarts een wkb. Zondag ging ik kapot van de pijn en ging naar een weekendtandarts en die heeft een foto gemaakt en zag dat er onder die kies een ontsteking zat en heeft de kies open gemaakt, gespoeld en de kies opengelaten.
Dinsdag ik terug naar mijn eigen tandarts en die heeft de kies weer gespoeld en opengelaten i.v.m. nog aanwezige ontsteking.
Nu ben ik gisteren weer geweest en nu heeft de tandarts weer gespoeld en een noodvulling erop gedaan.
Maar vannacht werd ik weer wakker van de pijn echt drukpijn alsof de kies uitelkaar knapt.
Moet vanmiddag weer terug naar de tandarts maar word er een beetje gek van.
Heb wel al een kuur antibiotica gehad vanaf vorige week donderdag al.
Ik ben nu de afgelopen 10 dagen 7 keer bij de tandarts geweest :(
Wie heeft hier ervaring mee en wat is er bij jullie gedaan zodat de ontsteking weg ging?
Er zit duidelijk een ontsteking onder de kies wat vorige week dinsdag niet zichtbaar was en afgelopen zondag wel, is toch ook raar?
B.V.D. Kim
Re: ontsteking na wkb?
Mijn tandarts heeft het in totaal 4x schoon moeten maken in een anderhalf maand tijd. Ik liep al heel lang met deze ontsteking maar is nu eindelijk weg, vanmorgen me tand gevuld en heb er geen last meer van.
Maar die druk wat jij voelt is normaal, dat betekent volgens mij dat de ontsteking aan het helen. Een ontsteking kan trouwens lang duren voordat het weg is en in sommige gevallen zul je het terugkrijgen als je pech hebt.. maar als die harde druk niet weg is na 3-5 dagen moet je gewoon je tandarts opbellen.
Pijn drukte ik onder doormiddel van Ibrufen 600 mg en paracetemol met codeine.
Ontstekingen zijn irritant, maar als je goed in de gaten houdt dan moet het wel goed komen.
Het heeft bij mij zon 1.5 maand geduurt voordat de ontsteking weg was dus, verwacht niet dat het volgende week al weg is, mja dat is bij ieder persoon anders...
Ik weet niet hoe het zit met een wortelpunt ontsteking, daar moet je iemand anders over vragen, hoop dat dit je helpt een beetje, tandarts zelf is nog altijd de beste optie, maar informeren op het internet is natuurlijk nooit slecht.
Succes ermee!
Maar nog even een vraagje
Hoe heb jij het uit kunnen houden met die pijn?
Ik slaap snachts slecht en heb een zoontje van bijna 2, dus overdag kan ik niet bijslapen.
En dan komt me werk er ook nog bij.
Ik heb het geprobeerd met ibrufen 600 en paracetamol, maar dat hielp maar een beetje.
De tandarts zei dat die druk betekende dat de ontsteking de kies eruit wil drukken, mijn kies zit ook behoorlijk los.(kan hem heen en weer bewegen)
Hebben ze bij jou na het spoelen elke keer de kies weer dicht gemaakt?
Bij mij hebben ze de kies van zondag t/m gisteren open gelaten en dan heb ik nergens geen last van.
Groetjes Kim
Hij weet het zelf ook niet meer en heeft nogmaals een lengtefoto gemaakt, maar dat klopte en hij heeft de kies iets verder uitgeveild.
De kies heeft hij weer open gelaten en donderdag mag ik terugkomen en dan krijg ik een noodvulling.
Hoop dat dan de druk niet weer toe gaat nemen.
Groetjes Kim
De pijn kan ik ff wel missen voor de moment hoop deze nacht en de volgende nachten een klein beetje te slapen , ze heeft iets in tand gedaan waardoor ontsteking zou moeten genezen . :roll: op hoop van zegen . Maar weet excact wat je doormaakt . en wens je verder veel sterkte
groetjes :smt006
Dit is afgelopen maand gebeurt. Paar dagen voor kerst. van zomer tot kerst last van bijholte onstekingen bleek een kies te zijn. Nou ja je moet er maar op komen als je geen kiespijn hebt.
Ik ben wel eens bang voor iets anders maar wat weet ik niet wat! want dit is niet normaal.
Mijn kies hebben ze vrijdag open gelaten en heb een beetje napijn (van het verder uitveilen van de kies) tot zondag gehad en nu is de pijn weg.
Donderdag gaan ze de kies weer dicht maken en ben nu al bang dat de pijn weer op komt zetten.
Mijn tandarts heeft tegen mij ook gezegd dat ik niet met die pijn moest doorlopen.
Hebben julllie ook dat de kies los zit, die van mij kan ik op en neer bewegen.
Volgens de tandarts kwam dat omdat de ontsteking die onder de kies zit mijn kies als ware eruit duwt.
Nu heb ik echt zo iets van als het vrijdag weer zo'n pijn gaat doen, dat ik erover nadenk om hem te laten trekken, maar ja dan krijg ik weer kosten voor een brug of implantaat.
Maar zo door blijven lopen is ook niks.
Wie weet raad????????
ik lees het enkele antwoorden terug :) ik wil geen spelbreker zijn maar wil even kwijt dat ik na ongeveer tien dagen van de pijn verlost ben (ik ga wel niet te rap roepen voor ik het weet is ie der weer de pijn ) in ieder geval ben dus gisteren nog eens naar tandarts gemogen dit keer had ik me financieel wel voorzien . Foto genomen niets te zien . Noodvulling er uit gehaald , bleek helemaal onder aan men tand ontstoken stukjes te zitten . vermoedelijk nog zenuwstukjes die er waren blijven inzitten . ik had zoiets van ja ma ja dat zou in feite toch niet mogen :smt013 ik betaal me blauw aan tandarts kan ik dus nog eens lopen voor ontsteking , waar half werk geleverd is ??? ( ontzenuwing gebeurde door vervangd collega van huidige tandarts) heb ik daar dus ff veertig minuten doodleuk met men mond opgelegen voor tien dagen laten terug te mogen gaan voor tand weer proper te maken , er even lang te liggen en nog es meer dan het dubbele te mogen betalen ???? antwoorde men huidige tandarts doodleuk " had je maar niet te lang moeten rondlopen met gebroken tand dan was er minder werk aan en kwam je dit nu niet tegen " :smt017 zou je daar nu niet van doodvallen ??? het is toch de bedoeling als men ontzenuwt dat er alles uit is en nix eigenlijk achter blijft . Heb dus enkele malen gebeld voor te vragen of die pijn na drie dagen nog wel normaal was dat ik men kiezen niet meer op elkaar zetten kon en wegsprong van de pijn als ik dat deed , vier dagen op "dieet " stond , dat bestond uit soep waar ik men brood in sopte , brood zonder korsten , water , melk en yogurt ? was net of ik ziek was ( wat niet veel scheelde) al liep ik vijf minuten rond deed ik twee seconden mee aan de afwas moest ik weer naar zetel werd gedwongen door pijn in tand zal ik maar zeggen , snachts niet slapen van de pijn en overdag wou ik bijslapen van de nacht voorheen , vergeet het maar tand gunde me het echt niet . Zit nu al een maand onder de pijnstillers hoop niet dat ik er aan verslaafd kom want ben zo suf als iets , de fut is minder energie en weet ik veel wat nog allemaal . :roll: plus dat ik me nog eens blauw betaal ook terwijl ik gedwongen word om andere rekeningen uit te stellen door ja tandarts bezoeken . Nu men tandarts heeft heel de tand uitgekuist ( had niet veel gescheelt of was van stoel gesprongen en weggegaan van pijn ma ja da kan je dus niet) in ieder geval er zit dus iets in men tand soort van medicatie in men tand dus zelf
en moet pijnstillers nemen nu gisternacht redelijk geslapen niet wakker gekomen , geen pijn gehad tenzij ik er ff tegenkwam met tong maar geen overdreven pijn , hoop nu dat ik deze week geen pijn meer heb of kan terug gaan :smt103 en anders is het over drie weken voor dus waarschijnlijk definitieve vulling maar een ding maakt me happy na tien ellelange dagen geen pijn meer voorlopig toch niet en laat het zou houden ik wens jullie allen veel sterkte en hoop dat jullie ook eens zonder pijn komen te zitten in ieder geval tand nummer twee zit ook klaar voor te ontzenuwen maar portefeuille gunt het me even niet en hoop dat ik daar niet zoveel van ondervind anders heb ik het helemaal gehad dan maar goed veel sterkte en komt wel goed vroeg of laat
groetjes :smt006
laten verwijderen en de wonde goed schoon te maken en te laten sluiten.
Probeer antibiotica bij de hand te hebben voor het geval U een hevige
oorontsteking er zou bij krijgen.
Heb die ook gehad, van alles geprobeerd ... steeds met goed resultaat voor
enkele maanden. Door die blijvende chronische ontsteking heb ik een vorm van
reuma overgehouden. en hebben ze alle tanden van de bovenkaak moeten
uittrekken. Laat het bij U niet zo ver komen a.u.b.
Dit is een antwoord die ik al een keer van iemand anders heb gekregen, misschien heb jij er ook wat aan. Het schijnt dat je Reuma kan krijgen en je tanden los gaan zitten. Ik weet het niet heel zeker :smt017 maar twee vreemde mensen hebben mij dat al verteld.