Is het mogelijk dat de derde kies linksonder al bij een 2,5-jarige peuter aan het doorbreken is? Het gebeurt meestal rond 5-6 jaar.
En wat moet ik het beste doen wat verzorging betreft als het wel zo is? Het lijkt mij dat er niet genoeg plaats is voor nog een derde kies in het gebit van een 2,5-jarig kind.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
En wat moet ik het beste doen wat verzorging betreft als het wel zo is? Het lijkt mij dat er niet genoeg plaats is voor nog een derde kies in het gebit van een 2,5-jarig kind.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Re: derde kies linksonder bij een 2,5-jarige peuter?
En wat kan het anders aan de hand zijn? Het tandvlees aan de binnenkant van haar tweede melkkies (1,5 maand geleden doorgebroken) is rodig en het tandvlees erachter is volgens mij stuk en ziet eruit alsof er nog een kies doorbreekt. De kies zelf is nog niet te zien.
Wat ook wel eens werkt is juist op schoot nemen met het gezicht naar jou gekeerd. Terwijl jij met je knieen tegen de knieen van de tandarts zit. En als zij dan achterover zakt ziet ze jou en kan de tandarts mooi even meekijken.
! creatief zijn !
Overigens is het ook meteen een mooie leeftijd om eens te staretn met regelmaat in de controles