Beste tandarts,
Ik loop al een jaar met een onsteking onder mijn voorste kies (onder).
Mijn tandarts heeft een gat in mijn kies gemaakt zodat deze onsteking lucht krijgt om te genezen.
Elke 3 weken ga ik langs bij de tandarts om het gat schoon te laten maken en als ik pijn heb ga ik ook nog eenstussen die 3 weken door voor het schoonmaken.
Zelf spoel ik veel en heb van de tandarts een soort naald gekregen waar ik het mee schoon kan proberen te houden.
Daarbij gebruik ik zakjes Brufen als ik hevige pijn heb, wat vaak voorkomt.
Mijn tandarts heeft ongeveer een half jaar geleden een noodvulling gezet wat een paar dagen daarna er weer uit moest omdat de onsteking weer heel hevig was.
Ik heb ook 4 keer verschillende antibiotica kuuren gehad maar die slaan niet aan.
Nu sukkel ik al een jaar zo door maar begin het echt zat te worden.
Vooral als die pijn opkomt neem ik ipv 3 zakjes Brufen per dag 5 of 6 zakjes en kan ik vrijwel niks meer doen en ben ik in staat mijn hoofd tegen de muur te rammen.
Moet ik hiermee door blijven gaat of kan ik bij een tandarts een second opinoin laten doen hiervoor, wat is uw mening hierover?
Ik ben altijd al heel tevreden over mijn tandarts geweest maar hij zegt nu ook weinig te kunnen doen zolang die ontsteking er nog zit.
Groet,
Joyce
Ik loop al een jaar met een onsteking onder mijn voorste kies (onder).
Mijn tandarts heeft een gat in mijn kies gemaakt zodat deze onsteking lucht krijgt om te genezen.
Elke 3 weken ga ik langs bij de tandarts om het gat schoon te laten maken en als ik pijn heb ga ik ook nog eenstussen die 3 weken door voor het schoonmaken.
Zelf spoel ik veel en heb van de tandarts een soort naald gekregen waar ik het mee schoon kan proberen te houden.
Daarbij gebruik ik zakjes Brufen als ik hevige pijn heb, wat vaak voorkomt.
Mijn tandarts heeft ongeveer een half jaar geleden een noodvulling gezet wat een paar dagen daarna er weer uit moest omdat de onsteking weer heel hevig was.
Ik heb ook 4 keer verschillende antibiotica kuuren gehad maar die slaan niet aan.
Nu sukkel ik al een jaar zo door maar begin het echt zat te worden.
Vooral als die pijn opkomt neem ik ipv 3 zakjes Brufen per dag 5 of 6 zakjes en kan ik vrijwel niks meer doen en ben ik in staat mijn hoofd tegen de muur te rammen.
Moet ik hiermee door blijven gaat of kan ik bij een tandarts een second opinoin laten doen hiervoor, wat is uw mening hierover?
Ik ben altijd al heel tevreden over mijn tandarts geweest maar hij zegt nu ook weinig te kunnen doen zolang die ontsteking er nog zit.
Groet,
Joyce
Re: Ontsteking onder kies
Heel herkenbaar jouw onzekere gevoel en tandproblemen (ook een dikke ontsteking onder een kies + dikke bult in wang + AB + pijn). Ik ben geen tandarts maar ik lees me behoorlijk in omdat je toch het beste wil.
Het klinkt me allemaal heel vreemd! Om de drie maanden spoelen! Vier antibiotica kuren. Kies open laten. Continu pijn! Ik zou zeker een second opinion vragen. Vraag desnoods een verwijzing voor de kaakchirurg! Dit kan toch niet langer zo. Tandartsen zijn ook mensen en kunnen ook fouten maken.
Is de ontsteking al weleens opengemaakt? Laat desnoods je kies trekken.
Sterkte !
1) De tandarts doet een wortelkanaalbehandeling op de kies
2) Diezelfde dag ga je naar de kaakchirurg voor een wortelpunt behandeling
Tijdens de wortelpuntbehandeling wordt er een gat geboord in het kaakbot ter plaatse van de wortelpunten. De kaakchirurg boort de puntjes van de wortels af en legt er van onderaf een extra vulling in ter afsluiting van de kanalen. Tijdens deze behandeling kan gelijk worden gezien hoe groot de schade is die de ontsteking heeft aangericht in het omringende bot. Het ontstekingsweefsel wordt weggenomen.
Je kunt er ook voor kiezen om de ontsteking door de kaakchirurg te laten openen voor de wortelkanaalbehandeling. Er kan dan echter niet in de zelfde zitting een wortelpuntbehandeling worden uitgevoerd.
Veel sterkte!
Grts, Mignon
ik zit precies met zelfde probleem
zon 4 maanden terug heeft mijn tandarts een onstking ontdekt
deze wil maar niet weg gaan
nu moet ik om de 1-1.5 maand terug naar de tandarts om het te laten schoon maken zodat de druk eraf gaat maar het gaat gewoon niet over ik zit met mijn handen in het haar want het heeft zelfs mijn vakantie in zeeland verpest!