opgezette keel, dikke wang en kiespijn BANG

Author:
mayjr
Posted:
vr, 02/08/2008 - 14:29
De rechteronderkies in mijn mond is al een tijdje aan het rommelen. Nu is mijn wang opgezet en mijn keel ( Hals) voelt net zo opgezet. Dit is nu 3 dagen aan de gang. Ik heb een afspraak voor as maandag en heb vandaag een kuurtje gehad. Ik ben zo bang dat als de zwelling erger wordt ik geen adem meer kan halen. Wie herkent dit en kan mij geruststellen. Van de stress en angst wordt het alleen maar erger.
Mignon

Ik begrijp dat je gisteren bij je tandarts bent geweest en dat hij de situatie heeft bekeken. Zo te zien is er sprake van een flinke ontsteking die zich heeft uitgebreid in de weke delen; abces. Met de antibioticumkuur wordt de ontsteking begrensd. Wat is de geplande behandeling (extractie/endo)? De tandarts heeft het abces niet geopend? Als de pus een uitweg krijgt zal de pijn ook afnemen. Het is geen ongevaarlijke plaats voor een ontsteking omdat het kan afzakken in je keel. Als de zwelling vandaag niet minder is geworden zou ik om jezelf gerust te stellen contact opnemen met de weekenddienst van de tandarts of kaakchirurg.

Beterschap, Mignon
za, 02/09/2008 - 11:01 Permalink