Linksonder heb ik nog slechts 2 kiezen. Op beide kiezen zitten een gouden kroon. Van de achterste kies zijn beide wortels ontstoken. De kies wiebelt ook. Van de voorste kies is één wortel ontstoken. Ook deze kies wiebelt licht.
De ene tandarts zegt dat ik de achterste kies moet laten trekken en de andere kies moet laten behandelen door een endodontoloog.
De andere tandarts zegt dat ik beide kiezen zo lang mogelijk ongemoeid moet laten omdat het laten trekken veel gevolgen zal hebben, o.a. voor kauwvermogen, maar wellicht ook verschuiven.
Wat moet ik doen?!
De ene tandarts zegt dat ik de achterste kies moet laten trekken en de andere kies moet laten behandelen door een endodontoloog.
De andere tandarts zegt dat ik beide kiezen zo lang mogelijk ongemoeid moet laten omdat het laten trekken veel gevolgen zal hebben, o.a. voor kauwvermogen, maar wellicht ook verschuiven.
Wat moet ik doen?!
Re: Ontstoken wortel => wel ofniet trekken?
Hartelijke groeten, Mignon
Welke behandeling het beste is kan ik niet beoordelen.
Misschien is het een idee om je nog eens te laten voorlichten door je eigen (huis)tandarts en te vragen om alternatieve behandelingen? Of desnoods het advies van de andere tandarts ter sprake brngen (was dat een second opinion?). Zodat je een beeld krijgt van de voor-en nadelen.
dat is vaak ook het lastige. wiebelen of los staan door diepe pockets. Als het mogelijk is, beide een wortelkanaalbehandeling, en kijken of de ontsteking op de foto's verdwijnt op termijn. tegelijkertijd moet je de hele rest van de mond natuurlijk in ogenschouw nemen.
Maar niets doen terwijl je weet dat het evidente ontstekingen zijn, zij het chronisch en zonder klachten, vinnik geen optie. Waar rook is is vuur, en je kan op je vingers natellen dat je dan op een moment dat je er niet op zit te wachten (nooit eigenlijk) ineens met een dikke wang zit...........en dan is Leiden in last.
Nee, nu heb je de regie, nu kan je eerst de ene dan de andere laten behandelen, dan weet je of het goed gaat en ben je veel problemen voor.