Ik ben op dit moment echt radeloos, en ik hoop dat iemand mijn verhaal herkent, en mij kan adviseren wat ik het beste kan doen.
Ruim anderhalf jaar geleden een brug laten plaatsen, ik had naast mijn hoektand geen kiezen meer, en liep hier al jaren meer. Mijn nieuwe tandarts adviseerde een brug.
Er is een kroon geplaatst op mijn hoektand en op mijn achterste kies en daartussen zitten drie nep kiezen. Het was echt heel mooi om te zien, maar vanaf dag 1 zit het niet lekker.
De eerste maanden had ik verschrikkelijk veel last van koud en warm, en als ik op de fiets zat moest ik echt mijn mond dicht houden anders had ik zoveel pijn.
Ben een paar keer terug gegaan met mijn klachten, maar de tandarts vertelde dat dit wel over zou gaan.
Wat dus niet gebeurde.
Na ongeveer 10 maanden, kreeg ik kloppende pijn en uitstralingspijn aan mijn nepkiezen.
Tandarts heeft een foto gemaakt maar kon niets vinden en stuurde me naar huisarts want het was volgens haar een holte ontsteking.
Bij de huisarts antibiotica gehad, maar de pijn ging maar niet over, weer een antibiotica kuur, de pijn werd wat minder, maar naast mijn neus bleef het heel gevoelig als je daar op drukte.
Plotseling had ik geen last meer van warm en koud, en hier was ik natuurlijk heel gelukkig mee.
Maar opeens kreeg ik een hele grote bobbel op tandvlees en weer kloppende pijn.
Weer naar tandarts (dit was weer een andere want de vorige werkte er niet meer)weer een kuurtje gehad en foto gemaakt, kon niets vinden, vertelde dat het toch echt mijn holtes waren.
Ze verwees me door naar kno arts en die heeft foto van holtes gemaakt, maar er was helemaal niets met mijn holtes aan de hand.
Terug naar tandarts, en die vertelde toen dat mijn brug niet goed was omdat het gat te groot was en de belasting op mijn hoektand te groot was.
Ze heeft gaatje in mijn kroon geboord en medicijnen in gespoten en eindelijk na maanden met pijn en een bobbel te hebben gelopen kon het pus eruit.
Maar na een week kwam de ontsteking weer terug, deze behandeling duurt na al 4 maanden.
Elke 2 weken ben ik bij de tandarts en maak ze de kies schoon en spuit ze er een soort kruidnagel olie in, ik ben dan ongeveer een week verlost van de pijn en dan begint het weer te kloppen en dik te worden. Het is een chronische ontsteking geworden, weken geleden weer een kuurtje geprobeerd, maar de tandarts denk dat de brug er uit moet, en mijn hoektand moet getrokken worden.
Ik baal hier zo verschrikkelijk van, want ik ben al zo veel geld kwijt.
Alleen de brug was rond de 1500 euro, en hij zit er nog geen twee jaar in.
En al die foto,s en behandelingen hebben denk ik ook al rond de 500 euro gekost.En al die pijn. Mijn vakantie is verpest omdat ik zoveel pijn had. Ik loop nu echt al een jaar met pijn.
En het had volgens mij allemaal niet nodig geweest als de tandarts de brug niet had geplaatst.
De nieuwe tandarts zegt dat het eigenlijk niet kan, om op zo groot gat een brug te plaatsen.
Ik zit bij tandzorg, dat zijn tandartsen die allemaal in loondienst zijn,
Zou het mogelijk zijn om geld terug te krijgen, omdat er volens mij een fout is gemaakt, en moet mijn tand en brug er echt uit?
Wie kan mij verder helpen!!!
Ruim anderhalf jaar geleden een brug laten plaatsen, ik had naast mijn hoektand geen kiezen meer, en liep hier al jaren meer. Mijn nieuwe tandarts adviseerde een brug.
Er is een kroon geplaatst op mijn hoektand en op mijn achterste kies en daartussen zitten drie nep kiezen. Het was echt heel mooi om te zien, maar vanaf dag 1 zit het niet lekker.
De eerste maanden had ik verschrikkelijk veel last van koud en warm, en als ik op de fiets zat moest ik echt mijn mond dicht houden anders had ik zoveel pijn.
Ben een paar keer terug gegaan met mijn klachten, maar de tandarts vertelde dat dit wel over zou gaan.
Wat dus niet gebeurde.
Na ongeveer 10 maanden, kreeg ik kloppende pijn en uitstralingspijn aan mijn nepkiezen.
Tandarts heeft een foto gemaakt maar kon niets vinden en stuurde me naar huisarts want het was volgens haar een holte ontsteking.
Bij de huisarts antibiotica gehad, maar de pijn ging maar niet over, weer een antibiotica kuur, de pijn werd wat minder, maar naast mijn neus bleef het heel gevoelig als je daar op drukte.
Plotseling had ik geen last meer van warm en koud, en hier was ik natuurlijk heel gelukkig mee.
Maar opeens kreeg ik een hele grote bobbel op tandvlees en weer kloppende pijn.
Weer naar tandarts (dit was weer een andere want de vorige werkte er niet meer)weer een kuurtje gehad en foto gemaakt, kon niets vinden, vertelde dat het toch echt mijn holtes waren.
Ze verwees me door naar kno arts en die heeft foto van holtes gemaakt, maar er was helemaal niets met mijn holtes aan de hand.
Terug naar tandarts, en die vertelde toen dat mijn brug niet goed was omdat het gat te groot was en de belasting op mijn hoektand te groot was.
Ze heeft gaatje in mijn kroon geboord en medicijnen in gespoten en eindelijk na maanden met pijn en een bobbel te hebben gelopen kon het pus eruit.
Maar na een week kwam de ontsteking weer terug, deze behandeling duurt na al 4 maanden.
Elke 2 weken ben ik bij de tandarts en maak ze de kies schoon en spuit ze er een soort kruidnagel olie in, ik ben dan ongeveer een week verlost van de pijn en dan begint het weer te kloppen en dik te worden. Het is een chronische ontsteking geworden, weken geleden weer een kuurtje geprobeerd, maar de tandarts denk dat de brug er uit moet, en mijn hoektand moet getrokken worden.
Ik baal hier zo verschrikkelijk van, want ik ben al zo veel geld kwijt.
Alleen de brug was rond de 1500 euro, en hij zit er nog geen twee jaar in.
En al die foto,s en behandelingen hebben denk ik ook al rond de 500 euro gekost.En al die pijn. Mijn vakantie is verpest omdat ik zoveel pijn had. Ik loop nu echt al een jaar met pijn.
En het had volgens mij allemaal niet nodig geweest als de tandarts de brug niet had geplaatst.
De nieuwe tandarts zegt dat het eigenlijk niet kan, om op zo groot gat een brug te plaatsen.
Ik zit bij tandzorg, dat zijn tandartsen die allemaal in loondienst zijn,
Zou het mogelijk zijn om geld terug te krijgen, omdat er volens mij een fout is gemaakt, en moet mijn tand en brug er echt uit?
Wie kan mij verder helpen!!!
Re: problemen na plaatsen brug help ik weet het niet meer!
Wel vreemd verhaal van die kruidnagelolie, want ik snap niet wat daar de therapeutische waarde van is. als de zenuw dood is doe je een wortelkanaalbehandeling. Dat kan door de brug = jammer maar kan wel, of na verwijderen van de brug.
Heel vevrvelend allemaal trouwens, zeker ook die wisseling van tandartsen die grote werkstukken maken en dan weer weg zijn als het mis blijkt te zijn gegaan. Die persoon is als behandelaar overigens weldegelijk aan te spreken op zijn ondermaatse prestatie. Maar dan moet je de weg van de lange adem bewandelen.
succes
Deze tandarts vertelt me dat ze pas een wortelkanaalbehandeling kan doen, als de ontsteking weg is, dat het anders geen zin heeft.
Ze heeft een groot gat geboord in de kroon van de hoektand. Gelukkig wel aan de achterkant dus je zien het niet.
Nu kan de ontsteking vloeistof wat makkelijker weglopen en maak ze ook elke keer de kanalen schoon en haalt ze de ontsteking weg.
Ik denk zelf dat ik er veels te lang mee heb gelopen, door verkeerde diagnose tandarts en dat het echt niet meer overgaat. Ik slik constant pijnstillers, alleen als ik weer naar de tandarts ben geweest en ze heeft de kruidnagelolie er weer ingespoten dan ben ik 6 dagen van de pijn af.
Het zijn hele jonge tandartsen net afgestudeerd en komen uit Duitsland. Ze is wel heel erg aardig, maar ik overweeg nu toch om een afspraak met een wat ervarende tandarts te maken, en te vragen wat hij ervan vind.
Misschien zijn het wel mijn wortel punten, want de pijn begint altijd heel hoog.
Is alleen jammer dat er op de foto weinig te zien is, alleen helemaal bovenin mijn kaak was een donkere vlek, maar dat was boven de uiteinde van de wortels tegen de neusholtes aan.
Mijn huisarts heeft dit ook gezien.
In ieder geval bedankt voor je reactie!