IK HEB PIJN !!

Author:
erik072
Posted:
wo, 02/13/2008 - 07:04
hallo,
ik wil even wat kwijt over de samenwerking van de tandartsen in alkmaar en ik had ook nog een vraag...
ik kreeg sinds vorige week last van een bultje waar het precies zat kon ik nog niet echt goed voelen..
ik dacht eerst in mijn kaak,
vorige week donderdag werd die bult zo groot dat ik me best zorgen ging maken..
vrijdagochtend naar de huisarts geweest en die zeiden dat ze niks konden zien dus ''het zou wel overgaan''
( mijn tandarts was er weer eens niet) dus dat kon ik ook wel vergeten !
dus ik zeg als ik niet geholpen word dan ga ik naar het ziekenhuis want mijn pijn is echt niet te verdragen of ik ga naar huisartsenpost..
uiteindelijk savonds toch maar naar de weekend tandarts geweest en die zei dat ik een WKB had gekregen en hij had een gaatje in mijn kies gemaakt om de ontsteking eruit te laten lopen..
weekendtandarts zegt '' je moet maandag naar je eigen tandarts om hem dicht te laten maken en om de rest af te maken..
dus ik het hele weekend met een open kies gelopen ( goed schoon gehouden )
ik bel maandag mijn tandarts...geen tijd .. donderdag kon ik wel terecht..
3 dagen loop ik nu met een onwijs dikke wang niks gegeten (dat mocht niet ofzo )en ik heb al honderd keer verteld dat ik barst van de koppijn en me niet goed voel..
nu is het woensdag en kan ik er echt niet meer tegen..
mijn oog zit door die zwelling helemaal dicht en mijn gezwel staat op springen
ik lijk wel een hamster alleen dan aan een kant van me wang en t is zo dik als een golfbal..
ik hoef hem maar aan te raken en ik gil t uit van de pijn...
WAT MOET IK DOEN !!

ik heb de neiging om hem zelf open te maken maar misschien weten jullie iets beters want dit gaat zo niet langer
en die tandartsen die hebben geen tijd voor me dus help me alsjeblieft !!!
p.s. en die weekend tandarts mag ook wel wat vrolijker doen.. ik ben misschien wel een stoere jongen maar als ik naar de tandarts moet dat kan ik wel janken en zweet ik me de **** alleen al van de zenuwen...
en ik gaf ook aan dat ik bang was voor de tandarts alleen ze waren chagarijnig als wat...
groetjes erik !!
@-Linda-@

Alsof zij kunnen bepalen of jij het wel trekt tot donderdag. Ronduit belachelijk!! Er zijn geen andere tandartsen in de buurt/regio?
Als je het echt niet trekt zou ik gewoon blijven bellen dat je vandaag nog een behandeling wilt. Gewoon gek stalken. Dit kunnen ze toch echt niet zomaar maken? En er zit zeker geen noodvulling op? Dan lijkt het mij helemaal niet goed dat je zo lang moet wachten; wordt het alleen maar erger doordat bacterieen vrij spel hebben.
Stalken dus!
wo, 02/13/2008 - 12:13 Permalink
vV

uiteindelijk savonds toch maar naar de weekend tandarts geweest

goed even de zaak iets nuanceren: je had er donderdag al last van, gaat vrijdagochtend niet naar tandarts maar naar de huisarts, en pas `s avonds naar de tandarts.

ik bel maandag mijn tandarts...geen tijd .. donderdag kon ik wel terecht..
3 dagen loop ik nu met een onwijs dikke wang niks gegeten (dat mocht niet ofzo )en ik heb al honderd keer verteld dat ik barst van de koppijn en me niet goed voel..
nu is het woensdag en kan ik er echt niet meer tegen..
goed, ik begrijp dat je tig keer gebeld hebt met de praktijk. Toch nofg een keer doen en ook duidelijk de symptomen erbij vertellen! dit is gewoon spoed, klaar. Was het gisteren al. Wanneer heb je precies nog gebeld, na het maken van de afspraak maandag?

p.s. en die weekend tandarts mag ook wel wat vrolijker doen..
Tja, het blijft altijd sappelen in die diensten.. Er wordt wel verwacht dat er 24/7 iemand klaarstaat , en dan zijn tandartsen soms net mensen...(terwijl dat mag duidelijk zijn, je gewoon overdag terecht had gekund! had de tandarts ook vrolijker gekeken en zich gedragen denk ik..).

Het is niet juist dat je zo lang met deze klacht moet rondlopen, ervan uitgaande dat je gisteren ook nog gebeld hebt , en in ieder geval duidelijk de klachten en het verloop ervan hebt doorgegeven. Spoed is spoed, moet zelfde dag gezien, mits iemand op tijd belt! Dus heb je vaker gebeld en ben je duidleijk geweest, zoek een ander...

ik wil even wat kwijt over de samenwerking van de tandartsen in alkmaar
wat precies, want dat is mij uit jouw verhaal niet duidelijk. Je hebt problemen met je eigen tandarts ja, maar de diensttandarts heeft je toch gewoon geholpen, hoewel je pas `s avonds gebeld hebt?? Niet met succes, maar hij heeft wel zijn best gedaan denk ik. Had er beter AB bij kunnen geven als ie de kies open laat overigens, maar dat terzijde.

Wat er nu gedaan moet worden: abces insnijden/ontlasten, alsnog die AB gezien de forse zwelling, en afhankelijk van de situatie wellicht een paar afspraken om de kies van binnen goed te reinigen en spoelen, en een beetje vlot af te sluiten.
wo, 02/13/2008 - 13:16 Permalink
erik072

@ Vv
met dat donderdag last hebben van mijn tandvlees en dan vrijdags eerst huisarts bellen ,
was omdat ik 150 € mee moest nemen en dat had ik momenteel niet en mijn tandarts was dicht dus dat was het probleem..
heb vandaag gebeld, laten zien wat er nou was en ben meteen doorverwezen naar de kaak chirurg..
die heeft mij verdoofd en een sneetje in mijn abces gemaakt...
nu maar wachten tot het geneest en morgen ter controle nog naar mijn eigen tandarts..
vriendelijk bedankt voor uw antwoorden
Gr erik
wo, 02/13/2008 - 15:01 Permalink
rozeveld

Blij dat je probleem opgelost is. Wat ik er in herken is het mee moeten nemen van contant geld naar de noodtandarts. Dit terwijl er in mijn geval een pinautomaat aanwezig was. Blijft een beetje raar.

En, gezien bovenstaand verhaal, soms moeilijk voor mensen die dit bedrag even niet contant hebben waardoor ze geen medische zorg krijgen? Triest.
za, 02/16/2008 - 02:12 Permalink