elektronische wortel punt locator

Author:
soldaat
Posted:
wo, 02/13/2008 - 20:34
Hallo

Toch weer een vraag over WKB ,,,,wanneer wordt de elektronische wortel punt locator gebruikt??
Na een WKB te hebben gehad,,2 weken daarna hevige pijn,,,terug naar tandarts.
Toen gebruikte hij dit apparaatje wel,,,daarna geen last meer.
Waarom is dit niet standaart???
mecánico para …

Omdat je in een ontstoken kanaal geen 100% zeker meting kan geven. probleem is dan dat je beter op je klinisch ontwikkelde gevoel het einde kan voelen, dan de rommel er zo goed als gaat uithalen, en pas definitief lengte gaat bepalen als je echt wil gaan vijlen en afsluiten. Overigens kan de pijn veroorzaakt zijn door een verplaatsen van materiaal uit het kanaal naar de kaak (dus een nog niet optimaal gereinigd kanaal), maar ook doordat de tijdelijke vulling wordt belast = in het kanaal gedrukt = schoon materiaal, ingesloten de eerste zitting, wordt verplaatst naar de kaak = pijnlijk. Met name die twee weken tussen eerste behandeling en weer pijn zijn voro dat laaste wel een optie. Maar als behandelaar twijfel je dan toch even of je goed zat.
wo, 02/13/2008 - 21:16 Permalink
soldaat

Er was geen sprake van ontsteking op dat moment,,,het was tandarts advies voor WKB om die kies van een kroon te voorzien.
Kennelijk was zijn "klinisch ontwikkelde gevoel" niet zo goed dat hij het einde kon voelen.
Dus nogmaals,,,waarom dat simpele apparaatje niet meteen gebruikt dan??
wo, 02/13/2008 - 21:26 Permalink
mecánico para …

Omdat ie dacht dat ie dat ultra klinische gevoel wel had?
Misschien had ie 'm toen nog niet?
Mogelijk waren de batterijen leeg?
Had de andere tandarts 'm ingepikt?
Stond ie bij de reparatie?
Was de draad gebroken en nog niet vervangen
Stond ie in de sterilisatie om te worden schoon gemaakt?
Had ie geen zin in dat ding?

oftewel............de reden waarom ie 'm niet gebruikte weet ik niet. Want je weet nu namelijk niet of het kanaal uiteindelijk langer was dan dat ie dacht en dat er nog iets aan het rommelen was aan het einde van het kanaaltje, of dat ie juist korter en er nu door schoonmaken druk verlaging is gekomen.
wo, 02/13/2008 - 21:37 Permalink
soldaat

mischien omdat jij onzin uitkraamt??? !!!
Denk je nou heus dat ik een fietsenmaker uit simcity serieus neem???
Wat weet je eigenlijk wel???
Als je geen serieus antwoord kan geven,,,ga dan ff lekker een eindje fietsen ofzo.
Ik stel een redelijke vraag,,,waarom is dit apparaatje niet standaart in de behandeling??.
Als ik mijn werkzaamheden niet terdege controleer kan iemand met zijn auto grote ongelukken krijgen.
Hier is een apparaatje waar mee een arts zijn werkzaamheden kan controleren.
WAAROM gebruikt hij dat dan niet.
WAAROM is dit GEEN standaard praktijk???,,,,er kan dus wel degelijk ellende mee bespaart worden.
wo, 02/13/2008 - 21:45 Permalink
Lieneke

Hooooo Soldaat! Hierbij krijg je een dikke vette waarschuwing!
Er wordt hier helemaal geen onzin uitgekraamt. Hij kan ook niet door het schermpje heen kijken naar die tandarts, dus het is voor ons hier altijd gissen. Wat had je dan verwacht?
Ik zou maar snel mijn excuses maken als ik jou was!
wo, 02/13/2008 - 21:54 Permalink
soldaat

zijn dit serieuze antwoorden ???

iemand anders mischien die WEL weet waarom elektronische wortel punt locatie meting
NIET standaard wordt toegepast??
Gewoon ter aanvulling van de werkzaamheden??,,,het is WEL een arts die in je lichaam
zit te wroeten.
wo, 02/13/2008 - 22:04 Permalink
mecánico para …

zijn dit serieuze antwoorden ???

iemand anders mischien die WEL weet waarom elektronische wortel punt locatie meting
NIET standaard wordt toegepast??
Gewoon ter aanvulling van de werkzaamheden??,,,het is WEL een arts die in je lichaam
zit te wroeten.

als je me niet snapt, hoef je niet meteen zo'n grote mond op te zetten. laat dat duidelijk zijn. Alles wat je wilde weten staat in mijn antwoord. overigens, tis apart dat mensen hun schuilnaam altijd zo treffend bij hun persoonlijkheid weten te kiezen. En verder zoek je het wat mij betreft maar uit, want aan chagrijntjes heb ik een broertje dood.
dahaag
wo, 02/13/2008 - 22:12 Permalink
mecánico para …

juist in medische techniek zou je denken dat dit simpele apparaatje standaard controle zou zijn

en wat weet jij op dit moment van de qualiteit van de meting van dat apparaat? is het 100% betrouwbaar? nee
Is een foto aansluitend gewenst, ja
wat meet je eigenlijk?
Wat kan een fout positieve meting veroorzaken?

kortom, niets is verplicht , en standaard kennen we niet in een mens. dus?
wo, 02/13/2008 - 22:15 Permalink
mecánico para …

dus als ik de remmen van je auto reviseer,,,,en daarna lig je om een boom gevouwen
omdat ze weigeren.
hoef ik alleen mijn schouders op te halen en te zeggen,,,"ach ik ben ook maar een mens"

dat is wel wat er gebeurd ja. overigens, is de vergelijking niet krom, maar erg krom.
wo, 02/13/2008 - 22:15 Permalink