2 weken geleden heb ik de definitieve kroon op mijn kies geplaatst gekregen.
Ik kan echter nog steeds niet kauwen met deze kroon omdat ik dan verga van de pijn. Ook is de kroon supergevoelig voor warm en koud. Is dit normaal na 2 weken? Of moet ik met deze klachten teruggaan naar mijn tandarts.
Wie heeft hier ervaringen mee?
Ik kan echter nog steeds niet kauwen met deze kroon omdat ik dan verga van de pijn. Ook is de kroon supergevoelig voor warm en koud. Is dit normaal na 2 weken? Of moet ik met deze klachten teruggaan naar mijn tandarts.
Wie heeft hier ervaringen mee?
Re: pijn na plaatsen van een kroon
Hartelijke groeten, Mignon
Hopelijk gaat het bij jou iets sneller over. Je kan altijd nog je tandarts raadplegen als je er niet gerust op bent.
Sterkte er mee en beterschap.
Sinds vrijdagmorgen heb ik nu last van een uitstralende pijn vanaf
21 en op dit moment lijkt mijn halve gezicht zelfs opgezwolen...
Ik heb van de andere kronen totaal GEEN last.
Deze kronen waren voor mij eigenlijk de laatste handelingen in Kerkrade;
ik heb me ingeschreven bij een lokale TA. Kan ik nu met deze klachten
"gewoon" naar mijn lokale TA, of kan ik toch weter WEER naar Kerkrade gaan?
Ik kom de dag nu door met iedere 4 tot 6 uur een pijnstiller en de zwelling koelen
met ijs, niet echt een fijne manier om je weekend door te komen dus...
wat vervelend zeg. Het was juist de bedoeling dat je veel plezier aan die kronen ging beleven neem ik aan. Met name als er meerdere kronen tegelijk worden geplaatst kan het even duren voordat zich een nieuw evenwicht in de mond heeft ingesteld. Omdat je alleen last hebt van die ene kroon zou het kunnen zijn dat deze wat te hoog is. Bij jou is er echter ook sprake van zwelling geef je aan. Heb je ook koorts of een kloppend gevoel in de tand? Of pijn bij warm of koud? Deze tekenen kunnen duiden op een zenuwontsteking. Ik zou contact opnemen met de tandarts die de kronen heeft geplaatst. Ik begrijp dat er geen controleafspraak staat voor deze week. Dit is meestal wel verstandig wanneer er meer kronen in 1 keer zijn gezet. Overleg met die tandarts of hij je voor verdere behandeling doorstuurt naar zijn collega bij jou in de buurt. Degene die de kronen heeft geplaatst weet nl het beste waar de sterke en zwakke punten van de constructie zitten en waar eventuele problemen door veroorzaakt zouden kunnen worden.
Veel sterkte. Grts, Mignon
Dat gevoel heb ik wel. De kroon voelt iig hoger aan dan wat er origineel zat.
Ja, ik heb koorts, de tand klopt een beetje als ik lig, maar geen problemen met warm en/of
koud. De pijn/zwelling straalt oomuit naar mijn linker oog en dat is helemaal vervelend.
Nee, er zijn geen controles afgesproken, maar dat was bij
de eerdere kronen die ik heb gekregen ook niet het geval.
Probleem is dat die tandarts alleen op woensdag werkt, daar wil ik echt niet op wachten.
Bovendien is dat anderhalf uur rijden en dat lijkt me zoals ik me nu voel echt niet slim.
Tot overmaat vn ramp staat mijn auto bij de garage, dus het loopt weer lekker allemaal.
Veel sterkte, grts Mignon
maar maakt deel uit van een groep, dus daarheen geweest.
Er is verdoving geplaatst, een foto gemaakt en een inscisie gedaan in het abces.
De zwelling is nu al vrijwel helemaal weg. Ik heb een AB-kuur nu en Brufen600
(wat is dat goor, met die VEEL te sterke Sinas-smaak). Ik ben rond 18u00 thuisgekomen,
heb een pijnstiller en de eerste AB-pil genomen en ben in bed gekropen.
En ik werd net pas wakker! Bijna 8 uur doorgeslapen en bijna geen pijn meer.
Net dus de volgende tabled van de kuur genomen en dan kruip ik weer mijn bed in.
Straks een afspraak maken voor volgende week dinsdag voor het begin van een WKB op 21.
Zonde dat die nu dwars door de nieuwe kroon heen moet, maar dat is dan maar zo.
De rest vertel ik wel in mijn eigen topic, anders wordt het een warrig verhaal.