Sinds een jaar had ik problemen met het doorkomen van een verstandskies, mn tandvlees rond mn verstandskies was vaak ontstoken, maar ik ging er van uit dat dit normaal was. Totdat mn wang wat dikker begon aan te voelen en mn kaak wat pijn begon te doen. Maar een paar dagen later leek het dan weer over. Totdat mijn gezicht echt dik werd en mijn mond ook. Mijn kaken zaten op slot en de kaakrand en de speekselklieren deden pijn. Uit gemakzucht was ik al 8 jaar niet naar een tandarts geweest. Ik had geen vaste tandarts meer en ben toen naar een noodtandarts gegaan. Hij zei dat mn gebit goed is en had voor de zekerheid nog fotos gemaakt van mijn kiezen, ook geen problemen. Toen stelde hij me voor om naar een kaakfysio te gaan en als die niks met me zou kunnen zou hij me naar de kaakchirurg doorsturen. Maar de dagen erna bleef de pijn aan en heb ik me snel ingeschreven bij een tandarts en snel een afspraak gemaakt en ook hij zei dat mn gebit perfect is, de pijn bleef en toen heb ik een week later weer een afspraak met dezelfde tandarst gemaakt en toen ik vertelde dat ik me herinnerde dat deze problemen zijn begonnen sinds het doorkomen van mijn verstandskies linksonder heefft hij direct een kaakchirurg gebeld waat ik direct terecht kon, want deze keer was er wel ontsteking van mn tandvlees te zien bij mn verstandskies. Op de overzichtsfoto van de kaakchirurg waren geen ontstekingen te zien. De kaakchirurg heeft de verstandskies linksonder verwijderd en linksboven zat ook een verstandskies die in de wortel van een andere kies zat, deze is ook verwijderd. Mijn probleem nu is is dat na de verwijdering van de verstandskiezen nog steeds hetzelfde dikke gezicht heb, ik heb wel minder pijn. De klieren op mn kaakrand zijn iets gezwollen en de klieren in mijn nek ook. De verstandkies is er al meer dan een maand uit. Ik heb inmiddels al 3 antibiotica kuren gehad maar het heeft niks geholpen. Daarnaast brand mn wang ook en de binnenkant van mijn wang voelt dik aan. De KNO arts heeft mijn bijholtes gecheckt en daar was ook niks mis mee. Vooral als het buiten koud is doet mijn gezicht aan de linkerkant pijn. Heeft iemand enig idee ? want de zwellingen blijven aanhouden en heb altijd een warm hoofd, maar mijn bloed ziet er verder goed uit.
ben 24 jaar
gr
ben 24 jaar
gr
Re: Verstandskies ??
Heb btw ook 3x AB gehad. Een echt antwoord heb ik dus ook niet. Wacht gewoon maar af.
Er zit momenteel een dikke bobbel naast mijn kaakgewricht, deze zat er al voordat mn verstandskies getrokken werd linksboven, deze verstandskies zat zo diep dat de bovenkant van de verstandskies in de wortelpunt van de kies ernaast zat gegroeid, achteraf ben ik dom gewees omdat deze kies al een jaar gevoelig was , maar niet pijnlijk.. het probleem is nu alleen dat de kies eruit is maar de bobbel die er al zat niet verdwijnt, als ik die bobbel masseer dan is het even helemaal weg , maar binnnen een paar seconden vult het zich weer helemaal met vocht en gaat mijn temperatuur omhoog, ik kan mijn mond ook bijna niet open en dicht doen. gek genoeg was er op de foto geen ontsteking te zien voordat de kies eruit ging. Ik vind het verontrustend dat deze zwelling en pijn er na 1 maand nog zit en niet minder word. Als ik er mee naar de kaakchirurg ga is het enige wat hij doet weer een anders soort antibiotica voorschrijven wat dus ook niet helpt.
gr
Beterschap, gr Mignon
Nee de kaakchirurg heeft er verder niet naar gekeken, er komt heel de dag bitter vocht vanuit de binnenkant van mn wang dus er moet wel iets aan het ontsteken zijn inderdaad, ik zal maar weer een afspraak maken met de kaakchirurg.
gr
Beterschap, gr Mignon
Ongelooflijk, maar de kaakchirurg , zei zonder te voelen of te kijken dat er geen ontsteking is , ja hij keek even naar de wond, maar hij vond het blijkbaar niet nodig om fotos te maken of wat dan ook.
Ik gaf aan dat ik pijn heb en in mijn kaak en dat er vocht in zit en dat er een vieze smaak uit mijn wang komt, zegt hij ; in mijn bevindingen heb je geen dikke wang :S (Ik voel en zie zelf wel of mijn kaak en wang dik is en of mijn gezicht er scheef uit ziet)
hij gaf me een verwijsbrief mee voor een neuroloog voor onverklaarbare gezichtspijn!! toen werd ik erg boos en gaf nog een keer duidelijk aan dat mijn kaak pijn doet sinds ik problemen heb met mn verstandskiezen en dat ik mijn mond niet open kan doen zonder dat het blokkeert..toen vertelde hij nog een keer dat dit mijn bevindingen zijn en niet de zijnde en wou hij er verder niet meer op in gaan :S
en toen was ik gefrustreerd , want nu weet ik niet wat ik moet doen
tis sowieso een vage kliniek waar ik geweest ben. niet in een ziekenhuis.