Ik heb al vanaf gisteren een zeurderige pijn links van mijn kaak.. kon niet goed thuis brengen welke kies het moest zijn.
Nu net heb ik eens heel goed gekeken met een lampje en nu zie ik tot mijn grote schrik dat mijn witte vulling (grote kies) helemaal dwars door midden is, als ik er op duw zie ik het bewegen.
Het is nog niet zo'n oude vulling ongv 1.5 jaar.
Morgen proberen meteen een afspraak te maken bij mijn tandarts
maar halen ze nu dat stuk er uit en vullen ze dat op nieuw of halen ze heel mijn vulling er uit en doen ze die hele kies op nieuw??
ik ga regelmatig op controle maar ik ben echt als de dood voor de tandarts.. sinds kort laat ik ook gewoon zonder tegen stribbelen verdovingen zetten maar op een of andere manier blijf die angst er toch in zitten.
Vandaar ik toch het een en ander eerst beetje wil weten.
Nu net heb ik eens heel goed gekeken met een lampje en nu zie ik tot mijn grote schrik dat mijn witte vulling (grote kies) helemaal dwars door midden is, als ik er op duw zie ik het bewegen.
Het is nog niet zo'n oude vulling ongv 1.5 jaar.
Morgen proberen meteen een afspraak te maken bij mijn tandarts
maar halen ze nu dat stuk er uit en vullen ze dat op nieuw of halen ze heel mijn vulling er uit en doen ze die hele kies op nieuw??
ik ga regelmatig op controle maar ik ben echt als de dood voor de tandarts.. sinds kort laat ik ook gewoon zonder tegen stribbelen verdovingen zetten maar op een of andere manier blijf die angst er toch in zitten.
Vandaar ik toch het een en ander eerst beetje wil weten.
Re: Vulling doormidden
Veel succes morgen en een fijn weekend verder, grts Mignon
Ik heb net gebeld en ik kan morgen ochtend pas terecht, nu hoop ik maar dat die vulling op mijn kies blijft liggen anders heb ik een groot gapend gat :(
Mocht dat gebreuren, kan ik die vulling er dan gewoon weer terug is stoppen?
Kan niet met een gat in mijn mond rond lopen, dan gaat er van alles in zitten en het zal ook wel geen prettig gevoel zijn.
het is niet zo'n probleem om nog een dagje met een gebroken vulling rond te lopen. Probeer alleen wel de kies tijdens het eten te ontzien. Grote krachten zouden een tandfractuur kunnen veroorzaken, aangezien de wanden van de kies nu niet meer worden ondersteund door de vulling.
Sterkte morgen, grts Mignon
tandarts dat afzuigertje er op zet was mijn gebroken vulling weg :-?
zo los lag hij dus op mijn kies!
maar het viel mij 100% mee :D
hartelijke groeten, Mignon