Ik heb een vraag.Ben 35 jaar en heb in 9 kiezen en in 2 tanden vullingen. 1,2 en 3 vlaks vullingen. Ik ben erg bang van de tandarts. Durf niet te vragen of ik nu echt slechte tanden heb of dat het aantal vullingen "normaal"is voor mijn leeftijd.
Heb jaren niets gehad en nu is het begonnen. Mijn 1e vulling moet vervangen worden. Ben bang dat dit het begin gaat worden van vervanging omdat ik de gaatjes ook vrij snel op elkaar heb gekregen. Was toen zo'n 12 jaar en had ook al veel vullingen in mijn melkgebit. Is zo'n toestand zorgelijk of normaal te noemen?
Heb jaren niets gehad en nu is het begonnen. Mijn 1e vulling moet vervangen worden. Ben bang dat dit het begin gaat worden van vervanging omdat ik de gaatjes ook vrij snel op elkaar heb gekregen. Was toen zo'n 12 jaar en had ook al veel vullingen in mijn melkgebit. Is zo'n toestand zorgelijk of normaal te noemen?
Re: Wat noem je nu een slecht gebit??
Veel draait om preventie. Het kan helpen om eens een afspraak te maken met een mondhygieniste, daarmee kun je veel problemen voorkomen. Naast gaatjes is - zeker op latere leeftijd - ook de gezondheid van het tandvlees iets wat in de gaten moet worden gehouden.