Ik twijfelde of dit in Kaakchirurgie of in Othodontie thuishoorde.
Het probleem is dat de centrale lijn van mijn boventanden te ver naar rechts zit, zodat mijn onderste voortanden niet onder mijn bovenste voortanden staan.
Ik heb er geen last van, alleen zou het mooier ogen als mijn gebit wél symmetrisch was.
Ik ben 17 en ik heb een beugel gedragen. Mijn orthodontist heeft mij gevraagd of ik geinteresseerd was in kaakchirurgie zodat men mijn gebit recht kon zetten. Ik schrok van het idee dat ik geopereerd zou worden, en zei dat het van mij niet hoefde.
Nu vraag ik mij toch af hoe mijn tanden gecorrigeerd zouden kunnen worden. Op internet kon ik niks over dit probleem vinden. Heeft het een officiele naam? En als ik het ooit besluit te corrigeren, wordt het een grote of een kleine operatie?
Ik zou het heel fijn vinden als iemand er meer over weet. :D
Het probleem is dat de centrale lijn van mijn boventanden te ver naar rechts zit, zodat mijn onderste voortanden niet onder mijn bovenste voortanden staan.
Ik heb er geen last van, alleen zou het mooier ogen als mijn gebit wél symmetrisch was.
Ik ben 17 en ik heb een beugel gedragen. Mijn orthodontist heeft mij gevraagd of ik geinteresseerd was in kaakchirurgie zodat men mijn gebit recht kon zetten. Ik schrok van het idee dat ik geopereerd zou worden, en zei dat het van mij niet hoefde.
Nu vraag ik mij toch af hoe mijn tanden gecorrigeerd zouden kunnen worden. Op internet kon ik niks over dit probleem vinden. Heeft het een officiele naam? En als ik het ooit besluit te corrigeren, wordt het een grote of een kleine operatie?
Ik zou het heel fijn vinden als iemand er meer over weet. :D
Re: Boventanden staan tever naar rechts
ik heb dat ook en toevallig ook naar rechts. Verschil is dat ik sowieso al een kaakoperatie gehad (bovenkaakverbreding) heb en een ga krijgen (onderkaakverlenging). Bij die laatste kijken ze meteen of de bovenkaak zo gedraaid kan/moet worden zodat deze goed (en recht) op onder aansluit. Daarnaast ben ik 26 en jij pas 17.
Voor jou de vraag: stoort het je? Is het puur voor de mooi of wordt je 'beet' er ook beter van (dat is bij mij het geval). Je kunt ook altijd langs een kaakchirurg gaan om zijn mening te horen.
De bovenkaakoperatie is mij erg meegevallen en ik moest mijn kaak ook nog uitdraaien. Het is niet echt een antwoord, maar misschien heb je er wat aan.