Onsteking na Apexresectie

Author:
Quenyana
Posted:
wo, 03/05/2008 - 16:48
Hallo allemaal,

Vorige week maandag heb ik een apexresectie gehad aan mijn kies. Heb zo'n 13 jaar geleden een wkb aan die kies gehad. Altijd al veel ellende met die kies gehad ; vullingen die afbraken of stukken kies. Daarom moet er ook een kroon op. Na een foto bleek er een zwart plekje te zitten of te wel een chronische wortelpuntontsteking. Dus natuurlijk eerst die verhelpen, voor dat de kroon erop wordt gezet.
De behandeling zelf viel reuze mee met een paar oplosbare hechtingen erin. Had natuurlijk wel een hamsterwang met blauwe plekken :wink: . Alleen afgelopen maandag begon het meer zeer te doen en de hechting irriteerde behoorlijk. Ik denk: dat hoort er bij. Maar gisteren deed het dusdanig pijn dat ik de pijn alleen kon onderdrukken met een flinke pijnstiller. Een kloppende pijn was het.

Na het spoelen gister zag ik een gele bult aan het begin van de hechting. Ik heb er op gedrukt en er kwam een vies goedje uit. Hmmm.. toch niet helemaal goed dus. Wel was de pijn al veel minder nadat alles eruit was. Vandaag kaakchirurg gebeld en meteen langs gegaan.
Hij vermoedt dat m'n lichaam de onsteking aan het opruimen is en heeft me een anbioticakuur van 5 dagen voorgeschreven.

Moet ik bang zijn dat dit terugkomt of zal het meevallen?
Wat is jullie ervaring hier in.
SH.

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat het terugkomt, meestal als de pus (dat vieze goedje) eruit is, kan het lichaam de rest zelf opruimen (wat de kaakchirurg al zei). Ik heb ook net een flinke ontsteking gehad echt met een enorm dikke wang enz, en de antibiotica onderdrukte dat bij mij uiteindelijk ook goed, nadat ze het hadden opengesneden om de viezigheid eruit te halen. Ik denk dus dat het nu wel snel over zal gaan bij jou, goed je antibiotica innemen die doet wonderen! (ookal is het een moordenaar voor je darmkanalen, maarja :wink: )
wo, 03/05/2008 - 17:13 Permalink