Mijn zoontje van nu 6, heeft geen voortanden! De eerste was net doorgekomen toen hij viel en hem al weer kwijt was. Hij was toen 7 maanden. De tweede voortand is hij op 2 jarige leeftijd verloren.
Op school wordt er om hem gelachen, omdat hij niet alle woorden even vloeiend spreekt. Hij is zich hiervan zeer bewust en de lerares zegt dat hij beter moet gaan praten anders haalt hij niet!
Hoe lang duurt het ong eer hij tanden krijgt, krijgt hij ze wel? Is er iets aan te doen.
Moeten we naar logopedie of wachten.
Wij als ouders vinden het erg vervelend, maar voor hem nog meer, hij kan soms verdrietig van school komen.
En dat is nog erger.
me :smt010
Op school wordt er om hem gelachen, omdat hij niet alle woorden even vloeiend spreekt. Hij is zich hiervan zeer bewust en de lerares zegt dat hij beter moet gaan praten anders haalt hij niet!
Hoe lang duurt het ong eer hij tanden krijgt, krijgt hij ze wel? Is er iets aan te doen.
Moeten we naar logopedie of wachten.
Wij als ouders vinden het erg vervelend, maar voor hem nog meer, hij kan soms verdrietig van school komen.
En dat is nog erger.
me :smt010
Re: Na val met 7 maand, nu zes en nog geen voortanden
Mijn twee oudsten hadden beiden logopedie omdat ze slecht konden praten, maar dat heeft niks met schoolprestaties te maken, ze waren beiden slecht verstaanbaar maar nog nooit blijven zitten.
Zeg dat maar tegen die betweterige juf.
En van die tanden weet ik natuurlijk niet, maar volgens mij komen ze gewoon door als de tijd rijp is, alleen ziet het nu natuurlijk raar uit omdat de melktandjes weg zijn.
Re: Na val met 7 maand, nu zes en nog geen voortanden
Ik zou overigens dat verhaal van wel of niet goed kunnen praten en het niet halen even los laten en een kort gesprek met de juf heirover hebben. Feit is dat ie er weinig aan kan doen en dat het misschien lastig wordt sommige dingen goed te zeggen. Wie weet kan een tijdelijke oplossing bij een logopedist liggen, wie weet ook niet. maar ik zou het toch op school even aangeven. Dat geeft een signaal van betrokkenheid maar ook een "opgepast" af. Wie weet trouwens of de juf zich bewust is van de impact van haar opmerking? Dus zoek een dialoog en wees er voor hem.