Help, mijn tand klopt

Author:
Denise25
Posted:
do, 03/13/2008 - 17:12
Vorig jaar had ik een beetje last van een tand aan de linkerkant boven, volgens mij de eerste kies daar of hoektand (dat weet ik niet zeker :oops: ) De tandarts heeft toen een foto gemaak en het was heel twijfelachtig of er een ontsteking zat. Omdat dat dus niet zeker was en ik er verder geen last van had kon ik het nog wel ff afwachten. Wel heeft hij me toen voor de zekerheid een receptje meegegeven voor een antibioticakuurtje omdat hij toen op vakantie ging. Dat recept heb ik nooit gebruikt omdat ike r geen last van had. Gisteren begon mijn tand echter pijn te doen bij drukken en te kloppen. Koud en warm doet geen pijn, tikken wel een beetje, echt op de tand zelf, niet erboven. Ook soort van drukpijn volgens mij, als ik met mijn tong ertegen druk. Verder geen ondraaglijke pijnen, wel gevoelig en kloppen. Ook met eten als mijn ondertand ertegen aan komt doet het pijn. Punt is dat ik morgenochtend vroeg naar Wenen vertrek. Maandagavond ben ik weer terug, dus zou dinsdag naar een tandarts kunnen. Nu heb ik dus vandaag die antibiotica gehaald en mijn vraag is dus wat wijs is. Nu al gaan slikken? Helpt antibiotica wel tijdelijk tegen eventuele pijn en de ontsteking?

Vorig jaar een wkb gehad aan een grote kies onder. Deze tand is kleiner, heeft ie dan ook minder kanalen? Is het boven pijnlijker? Hoor en lees er wel eens horrorverhalen over.

Hoop dat jullie mij nog wat wijzer kunnen maken!
Denise25

Nou, ben dus antibiotica gaan slikken en op een gegeven moment was de pijn helemaal weg. Sindsdien ook niks meer gevoeld. Wel vorige week dinsdag naar tandarts geweest. Die heeft gekeken, geklopt, lucht, deed allemaal geen pijn. Foto gemaakt en hij kon eigenlijk niks zien van een onsteking. Maar hij had wel het vermoeden dat er ergens een ontsteking zit. Nu wil hij a.s. donderdag zonder verdoving de tand gaan openmaken om te kijken of dat pijn doet. Zodat hij weet dat hij de juiste tand heeft. Als dat pijn doet doet hij er een noodvulling in. Vind dit toch een beetje raar. Ik kan toch niet die tanden maar een beetje laten openmaken??

wat zouden jullie mij aanraden? Ik heb nu nergens last meer van.
di, 03/25/2008 - 12:10 Permalink
Spiegeltje

Nu je geen klachten meer hebt is er geen noodzaak direct te behandelen. Je klachten lijken op een ontsteking en het is mogelijk dat die door de antibiotica is onderdrukt maar dit is vrijwel altijd tijdelijk. Het is niet precies aan te geven wanneer de klachten zullen terugkeren. Maar je zult net zien dat dit op een heel ongewenst moment gebeurt. Vandaar dat het verstandig kan zijn om nu al de oorzaak aan te pakken door de kies te behandelen.

De tandarts zal wel moeten bepalen om welk element het gaat wat lastig kan zijn. Zeker nu er minder klachten zijn. Niet alles is op foto's te zien.
di, 03/25/2008 - 22:09 Permalink