Gister is onze zoon van 10 jaar gevallen en heeft daarbij zijn voortand voor 2/3 afgebroken. Het afgebroken stuk heb ik in de melk gelegd en vanmorgen heeft mijn man onze tandarts gebeld. De assistente vroeg of onze zoon er veel last van had wat inderdaad het geval was/is. Mijn man kreeg het volgende verhaal: een afgebroken tand zetten we er toch nooit aan dus gooi het stukje maar weg. Vandaag doen we niks want hij heeft er al genoeg last van. We willen hem niet nog meer pijn doen. Kom donderdag (over 2 dagen!!) maar....
Ik vind het toch een raar verhaal.
Is het inderdaad zo dat bij afgebroken stukjes tand er niet geprobeert wordt deze er weer aan te zetten?? En is het normaal dat je 2 dagen moet wachten voor je langs mag komen?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Brit
Ik vind het toch een raar verhaal.
Is het inderdaad zo dat bij afgebroken stukjes tand er niet geprobeert wordt deze er weer aan te zetten?? En is het normaal dat je 2 dagen moet wachten voor je langs mag komen?
Alvast bedankt!
Brit
Re: Afgebroken voortand......2 dagen wachten ??
Kunt u mij misschien ook vertellen wat het voordeel is om het afgebroken stuk er weer op te zetten en binnen welke tijd zoiets nog kan?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Brit
Ik zet het er altijd snel aan, omdat ik emnsen snel laat komen. heb eigenlijk nooit meegemaakt dat iemand langer daarmee gewacht heeft, dus kan niet uit ervaring spreken. Maar in principe moet dat nog steeds mogelijk zijn. De tandarts maakt het zichzelf ook veel gemakkelijker trouwens. Enig probleem is dat er wellicht wel kleurverschil gaat optreden, maar dat kan dan later aangepakt worden. Eerste zorg is de zenuw.
In de tussentijd heeft onze zoon nog steeds veel last van zijn tand, kan ook moeilijk eten en drinken. De pijn is wel iets minder als gister.
Het probleem is nu dat ik niet weet wat we moeten doen....
Moeten we wachten tot morgen bij onze eigen tandarts die zeker het afgebroken stukje niet terug gaat plaatsen OF moeten we vandaag een andere tandarts zoeken die (vandaag) het afgebroken stukje er wel op wil zetten??
Graag nog 1 maal advies hierover...
Met vriendelijke groet,
Brit
Overigens is het wel zo dat naar mijn mening, en zeker bij een ongeval, er snel ingegrepen moet worden. Daarnaast zeker ook bij pijn. Ik begrijp dat het in de avond gebeurt is. U heeft gelijk de eerstvolgende ochtend gebeld. Dan is een afspraak op de dag zelf op zijn plaats. En dat is niet alleen mijn mening...
Wij inmiddels een andere tandarts gebeld voor een "second opinion". Deze deelde uw mening en we kunnen dan ook bij deze tandarts langs komen. Hij gaat het afgebroken stukje er indien mogelijk weer aan zetten.
Nogmaals bedankt!!
Met vriendelijke groet,
Brit
Dit soort ongelukjes laat je meteen komen, en zo'n stukje zet je er wel meteen op.
Behalve als er een exponatie heeft plaatsgevonden.
Goed dat u naar een andere tandarts gaat.
Omdat er een flink stuk afgebroken is zal het misschien niet heel erg lang houden volgens hem maar het is het proberen waard. Als het toch weer af breekt (kans is redelijk groot) dan kan er een " hulsje" overheen gezet worden of, wat naar zijn mening de beste oplossing is, een kroon geplaatst worden.
Daarover gaan we maar direct informeren bij de zorgverzekeraar wat de vergoedingen hiervoor zijn bij kinderen want dat wist de tandarts ons niet te vertellen.
Al met al vind ik het een knappe blunder van onze eigen tandarts en vind ik dat hij erg tekort geschoten is. Ik ga dit ook zeker nog melden bij hem. Het is triest dat een jochie van 10 met zoveel pijn heeft rond moeten lopen terwijl dit dus helemaal niet nodig was geweest !!
Brit