Tandvlees

Author:
Ali
Posted:
wo, 03/26/2008 - 17:03
ik poets 2x per dag met Colgate, maar elke keer als ik ermee poets krijg ik pijn aan mijn tandvlees.
dan poets ik mijn tanden voor een dag niet ofsoow dan is het genezen, maar al gebruik ik colgate dan krijg ik weer pijn aan mijn tandvlees...

komt het door de tandpasta of door iets anders?
mecánico para …

zou zo maar kunen dat ie erg mintyminty is, maar wie weet komt het ook doordat je misschien iets te enthousiast poetst. Overigens kan je met andere tandpasta zonder problemen poetsen?
wo, 03/26/2008 - 20:38 Permalink
Ali

Ik gebruikte voor Colgate eentje van Zendium weet niet meer welke, maar bij die had ik 9 van de 10 geen pijn.

Bij Colgate is het bij elke keer als ik zit te poetsen, mijn tandvlees doet niet meer pijn, ff tanden poetsen, mijn tandvlees doet weer pijn.

Morgen heb ik tog een tandarts afspraak ik vraag aan haar wel hoe het nou komt dat mijn tandvlees pijn doet als ik Colgate gebruik of doe ik iets verkeerds en welke tandpasta ze me aanraadt
wo, 03/26/2008 - 22:01 Permalink
Mignon

Er zijn in de literatuur overgevoeligheidsreacties beschreven bij het gebruik van bepaalde tandpastasoorten. Het allergeen kan voorkomen in de smaakstof van de tandpasta. Veelal gaat het dan om de stof 'cinnamic aldehyde'. Ook conserveringsmiddelen en het befaamde sodium lauryl sulfaat kunnen aanleiding geven tot overgevoeligheidsreacties. Deze reacties gaan gepaard met roodheid en een pijnlijke mucosa. Ik ben benieuwd wat de tandarts er morgen van zegt. Ik stel voor de tandpasta's waar je problemen mee hebt simpelweg te vermijden.

Grts, Mignon
do, 03/27/2008 - 00:28 Permalink