Stroomstootjes na vulling

Author:
Ardnas
Posted:
za, 03/22/2008 - 13:08
Hai,
Ik ben 5 dagen geleden naar de tandarts geweest. Een gedeelte van de amalgaam vulling is eruitgeboord (de kies was afgebroken) en er is een witte vulling overheen geplaatst.
Toen de verdoving uitgewerkt was, voelde ik het al. Wanneer de onder en bovenkies elkaar raakt, krijg ik een schok! Hij is niet te hoog, krimpijn zal er ook wel bij komen, maar het lijkt alsof de vullingen elkaar niet verdragen, kan dat?

Of er zou een barst in moeten zitten....als ik er op druk met de hand of de kies heen en weer beweeg, gebeurt er niets, daar voel ik niets van.
Het is alleen als ik de kiezen op elkaar zet, niet eens druk uitoefen, maar de minste aanraking geeft al een schok.

Er is wel heel kwistig met een zuur gesmeerd voordat de witte vulling erin ging, kan dat soms reageren?

Komt dit meer voor of is er iets anders aan de hand? Ik lees meerdere berichten over niet kunnen kauwen, maar ik kan ze niet eens op elkaar zetten.

Bedankt voor jullie of u reaktie.

Groetjes Sandra.
Mignon

Beste ardnas,

De kans dat er een breuk in de tand of vulling zit is zeer klein. In dat geval zou je juist last krijgen op het moment dat je je kiezen van elkaar afhaalt. Ook denk ik niet dat de witte vulling reageert op de oude amalgaamvulling in de bovenkaak. Dit zou wel kunnen als er sprake is van 2 verschillende soorten metaal, maar hier gaat het om een metaal en een kunststof. Zo te lezen is je kies niet gevoelig voor warmte/koude. In een enkel geval is de zenuw van de tand wat geirriteerd door het gebruik van zuur etsmiddel in diepe caviteiten. Op het eerste gezicht zou ik denken dat de vulling toch nog wat te hoog is. Maar je geeft aan dat dit niet het geval is. Klem of knars je toevallig?

Grts, Mignon
do, 03/27/2008 - 00:34 Permalink