Geïmpacteerde hoektanden in Engeland

Author:
BJN
Posted:
do, 03/27/2008 - 19:40
Een email die ik met jullie wil delen:
Hi, Wij wonen in Engeland en mijn dochter heeft twee geïmpacteerde hoektanden. Hier willen ze onder volledige narcose kettingtjes aanhangen voor een beugel.
Mijn dochter wil geen volledige verdoving (vindt ze doodseng). Het is in Engeland niet gebruikelijk om kaakchirurgie onder plaatselijke verdoving te doen, de kaakchirug gaf aan dat dat in Nederland anders ligt.
Tevens zei hij dat hij met een plaatselijke verdoving niet kon garanderen dat het pijnvrij zou zijn en dat ze misschien de operatie moeten staken door het gebrek aan verdoving. Terwijl als mijn dochter erop staat het wel zouden moeten doen, maar dat geen enkele chirurg er zin in zou hebben.
Ik had het idee dat hij met het laatste ook mijn dochter over de streep wilde trekken om toch akkoord te gaan met de volledige intraveneuze verdoving.

Ik vroeg me af of het in Nederland wel mogelijk is om met plaatselijke verdoving geïmpacteerde hoektanden bloot te leggen voor de beugel en zo ja kan het pijnvrij en hoeveel dat zou kosten. Met vriendelijke groet, SdH

Mijn antwoord:
Hier in NL doen we dat altijd met lokale verdoving. In > 15 jaar heb ik deze ingreep nog nooit in narcose hoeven laten uitvoeren. Dat is soms eventjes iets pijnlijk, maar valt meestal erg mee.
In de UK verwijderen ze de verstandskiezen ook altijd in narcose, hier in NL maar af en toe.
Over de kosten heb ik geen idee omdat tegenwoordig het ziekenhuis de rekening verstuurd en overheadkosten doorberekend. Zelfs de kaakchirurgen vinden het soms moeilijk een kostenindicatie te geven.
Ik werk met XX en XX:
LINK
Die zijn meestal niet al te moeilijk en willen misschien best een afspraak op afstand maken. Jullie komen, ingreep vindt plaats en gaan weer terug?
Succes, en laat even weten als het gelukt is.
panda2

Gelukkig woon ik hier in NL. Ik heb 2 weken geleden beide hoektanden laten vrij leggen en kettinkjes eraan laten zettenn onder lokale verdoving heb niks gevoeld en heb er tot nu toe echt geen spijt van. Zelfs na de ingreep goed te doen 2 dagen met brufen en 1 dag paracetamol en toen al niks meer. Had er niet aan moeten denken helemaal onder narcose te gaan. Had het dan denk ik niet eens gedaan (vind narcose eng) Tja en de koste ik heb er geen zicht op gehad is vergoed door de verzekering.
do, 03/27/2008 - 20:32 Permalink