lange periode met noodvulling na wkb,hoelang nog...

Author:
miepmiep
Posted:
vr, 03/28/2008 - 11:33
Ben nu bijna een jaar aan het sukkelen met 1 kies waar een wkb in is uitgevoerd, inmiddels, ben tel alweer kwijt, is de kies vele malen opnieuw open geweest en schoongemaakt e.d. en loop nu nog steeds met noodvulling.
Dit omdat de kies overgevoelig en soms wat pijnlijk blijft, en mijn tandarts het nog niet aangedurft heeft hem definitief te sluiten. Als het goed is wordt dit volgende maand zeker gedaan. Ik hoop het want ik
begin het een beetje beu te worden.
Zijn er meer mensen of tandartsen die hier ervaring mee hebben,
waarbij dit zolang heeft geduurd en zijn die nu helemaal klachtenvrij? Ikzelf heb niet echt last van de kies alleen met eten en als ik er tegen tik dan is die wel gevoelig en na zo'n "schoonmaakbehandeling" is de kies en omgeving enkele dagen wel pijnlijk, zal die gevoeligheid nog ooit helemaal verdwijnen, misschien als de definitieve behandeling is uitgevoerd?
rooie

Hoi Miepmiep

Ik heb hetzelfde gehad hoor, maar dan bij een voortand. Ben er nu al bijna een jaar mee onder de pannen, en zeer veel pijn gehad in het begin. In totaal is de tand 5 keer open gemaakt.
Wees maar blij dat jouw tandarts er een noodvulling in doet, want die van mij dacht op een gegeven moment dat de tand wel gelijk dicht gemaakt kon worden omdat het volgens hem wel klaar zou zijn. Het eruit halen van de vaste vulling was vervolgens nogal wat werk, lig je nog langer met je mond open.
Nu ben ik eind januarie naar de endodontoog geweest, en die heeft een minuscuul klein kanaaltje gevonden wat niet eerder gevonden was. En die is ook schoon gemaakt door hem. En waarschijnlijk zat daar het probleem, want het gaat nu langzaam aan beter. Hoewel ik nog niet helemaal pijn vrij ben... Heb er wel weer vertrouwen in dat het goed komt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel sterkte, en het komt vast goed!
za, 03/29/2008 - 12:07 Permalink
miepmiep

Bedankt voor de reacties, ik zie dus dat ik niet de enige ben, maar ik heb wel het idee dat mijn tandarts wel weet wat hij doet door het op deze manier te doen, net zoals je zegt als het eenmaal definitief dicht is dan kom je er maar moeilijk bij als de kies weer opnieuw gaat zeuren. De laatste keer zei hij dat het er best goed uitzag maar nog net niet goed genoeg, en hij zei dat het volgende maand zeker dicht gaat.(heeft hij wel vaker gezegd :wink: ) Maar op het moment voelt het wel goed aan, en ik denk zelf ook wel dat het goed komt, en rooie jij ook veel sterkte en bij jou komt het ook vast goed!
za, 03/29/2008 - 13:51 Permalink
miepmiep

Even laten weten hoe het nu is, nou gisteren is de kies dan eindelijk defintief gesloten. En ik moet zeggen het voelt goed aan, op het moment geen last van en de behandeling was ook zo gepiept. Ik hoor hier verhalen van behandelingen van een 1 of 1,5 uur maar bij mij was het binnen een half uur klaar. En nu maar hopen dat het goed blijft. :wink:
vr, 04/25/2008 - 13:22 Permalink