Ben echt mega bang voor tandarts maar donderdag naar tandarts voor klein stukje van kies, dacht ik!!! mooi niet, was mega gaatje. Praktijk is overgenomen door nieuwe tandarts die hiermee niet echt blij is, namelijk alle patienten hebben dus wel iets door het achterstalig onderhoud van vorige tandarts!!! Dus begonnen met boren, wel met verdoving (niets van gevoeld) en boren en boren, totdat er eem WKB uitgevoerd moest worden, dus ieuwwww, maar hier eigenlijk ook niets van gevoeld! vervolg afspraak op 9 april maar nu sinds gisteren flinke kiespijn. Lees dat dit wel normaal is maar hoe lang kan dit duren?? En is de kies nu echt"dood". Wil anders weer verdoving!!! en dan op 13 juni weer terug voor 2 gaatjes. Niet normaal dat vorige tandarts dit allemaal maar heeft laten liggen. 2 gaatjes is volgens assistente nog weinig. De meeste patienten hebben minimaal 5 gaatjes met uitschieters naar 10! Dus wil eigenlijk niet meer bang zijn maar ben het dus nog WEL!!! :smt010 . Iemand nog tips???
Re: mega bang en pijn na WKB
Nou, wat is normaal? Het komt inderdaad wel regelmatig voor dat er fikse napijn is na een wkb. Meestal moet de pijn na zo'n dag of drie wel over zijn. Maandag dus. Zo niet, dan maandag de tandarts bellen en de zaak voorleggen. Intussen kunnen je je desnoods behelpen met een pijnstiller als paracetamol. Mocht het zo zijn dat sprake is van ondragelijke pijn, waarbij pijnstillers helemaal niet schijnen te helpen, dan kun je beter ook even de tandarts bellen, desnoods de dienstdoende tandarts.
De kies is nu wel "dood". Bij het afmaken van de behandeling hoef je in principe niet meer verdoofd te worden.
Dat vind ik ook, zeker als het zo is over de hele praktijk. Maar het komt ook wel eens voor dat een nieuwe tandarts wel heel ijverig aan het vullen slaat waarbij patienten alarm slaan :D Dan lijkt het of de oude tandarts dingen heeft laten liggen maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.
Grts, Mignon
Grts, Mignon
Maar wat ook altijd wel kan is dat je met de tandarts kunt afspreken is dat ie gewoon begint en als je toch wat voelt hij je alsnog meteen een verdoving geeft. Maar zoals gezegd, 10 tegen 1 dat het niet nodig is en een tijd met een gevoelloze lip rondlopen is ook niet alles.
Is de pijn nu trouwens al minder geworden?
Grts, Mignon
:smt061
Ben wel nog erg nerveus!!!! Maar dit is pas weer vandaag begonnen!! dus ga er wel op vooruit. Ik heb begrepen dat morgen een vervolg wordt gemaakt met de WKB en daarna mag ik nog een keer terug komen om het geheel af te maken!! Joepie!! Nog even voor de zekerheid, in principe voel ik dus niets meer van de behandeling??????? :o