Ik heb pas ondervonden dat er verschillende soorten wortelkanaalbehandelingen zijn, een met vijltjes die lang duurt en een die binnen een kwartier klaar is waarbij ze iets doen met een apparaatje of zoiets, Welke geeft nu het beste resultaat?
dank voor reactie. ik las ook in een topic iets van een locatiemeter om de wortel diepte te bepalen. Wat is dit en wordt het vaak toegepast?
Heb veel vragen maar tot nu toe is elke wortelkanaalbehandeling die ik heb ondergaan mislukt, weg kiezen. Wat ik heb wil ik graag houden dus ik wil nu echt weloverwogen kijken hoe en waar ik de behandeling kan laten doen zodat ik mij naderhand niet weer kan verwijten dat ik het anders had moeten doen.
dank voor reactie. ik las ook in een topic iets van een locatiemeter om de wortel diepte te bepalen. Wat is dit en wordt het vaak toegepast?
Heb veel vragen maar tot nu toe is elke wortelkanaalbehandeling die ik heb ondergaan mislukt, weg kiezen. Wat ik heb wil ik graag houden dus ik wil nu echt weloverwogen kijken hoe en waar ik de behandeling kan laten doen zodat ik mij naderhand niet weer kan verwijten dat ik het anders had moeten doen.
Re: verschillende soorten wortelkanaal behandelingen welke ?
Er bestaan inderdaad meerdere manieren waarop een wortelkanaalbehandeling kan worden uitgevoerd. Tegenwoordig wordt er naast vijlen met de had ook elektronisch gevijld. Daarnaast zijn er nog verschillende technieken en materialen die worden gebruikt om de kanalen te vullen.
Ik denk dat er niet echt een superieure wkb bestaat; het ligt grotendeels aan de ervaring die de tandarts heeft met een bepaalde methode.
Een elektronische lengtebepaler is een aparaatje waarmee gemeten kan worden wat de exacte lengte is van het kanaal en daarmee kun je dus berekenen hoe ver je moet vijler. Dit is een ideaal aparaatje, omdat je dit anders moet bepalen aan de hand van een rontgenfoto. Ik maak zelf altijd wel een controlefoto als de vijltjes op lengte zijn. Nadeel van de lengtemeter is dat hij niet goed werkt als er metalen restauraties in de tand aanwezig zijn.
Grts Mignon