Afgelopen donderdag moest ik op controle bij de tandarts. Ze vond mijn tanden supergoed verzorgd (ik flos, rager, stoker en poets heel goed), er was enkel wat verkleuring aan de binnenzijde van mijn onderste snijtanden en die heeft ze verwijderd met iets wat enorm veel lawaai maakte. Achteraf heeft ze dan de binnenkant van die snijtanden ook nog gepolijst met een roze pasta.
De eerste dagen was er niks aan de hand maar vandaag waren mijn onderste snijtanden opeens supergevoelig, voor koude lucht en als ik iets kouds of warms drink. Zeer vervelend! Hoe kan dit nu zo ineens opkomen en is het mogelijk dat mijn tanden beschadigd zijn door de behandeling?
Voordien had ik niks last!
De eerste dagen was er niks aan de hand maar vandaag waren mijn onderste snijtanden opeens supergevoelig, voor koude lucht en als ik iets kouds of warms drink. Zeer vervelend! Hoe kan dit nu zo ineens opkomen en is het mogelijk dat mijn tanden beschadigd zijn door de behandeling?
Voordien had ik niks last!
Re: Pijn na reiniging
Je kunt ook tandpasta voor gevoelige tandhalzen gebruiken. Meestal duurt het 2 weken voordat dit aanslaat.
Re: Pijn na reiniging
Vandaag is de gevoeligheid veel minder maar heb ik een eerder zeurende pijn in de wortels van mijn onderste snijtanden die constant aanwezig is. Heel vreemd! De tandartse heeft met het apparaatje ook tussen mijn tanden gereinigd, kan dat er iets mee te maken hebben?
Het enige wat ik verder nog heb laten doen is een kies waarin vorig jaar een amalgaamvulling was vervangen, wat laten bijslijpen omdat ik de indruk had dat die nog wat te hoog stond (was al 9 maanden zo). Zou het kunnen dat door dit bijslijpen er een nieuw evenwicht is ontstaan in mijn mond waardoor er nu meer druk ligt op mijn onderste snijtanden?
Het vreemdste van al is dat ik de eerste drie dagen na mijn tandartsbezoek geen last had.
Ik ben al geen held als het op tandartsen aankomt en hoewel ik dapper iedere 6 maanden op controle ga, blijkt elke keer dat ik er met geen klachten naartoe ga en met pijn achteraf zit. Zo krijgt een mens angst...