nog steeds pijn na plaatsen kroon

Author:
touhami
Posted:
vr, 04/04/2008 - 13:58
hallo allemaal
2 weken geleden is er bij mij een kroon ingegaan zonder WKB , eerste instantie was deze te hoog , ik ben vorige week teruggegaan naar de tandarts en hij heeft er wat vanaf gesleept, en nu bijna 3 weken later heb ik er nog steeds last van, de kies is heel erg gevoelig geworden , ik slik sinds een week imbrufen 600 om de pijn een beetje te verzachten :smt013 :smt013 :smt010
Moet ik gewoon wachten dat de pijn weggaat?, of moet er alsnog een WKB plaatsvinden.
Geachte digitale tandarts , wat is uw meining hierover? :smt005 .

groetjes touhami
Spiegeltje

Zeker omdat de klachten al langere tijd aanhouden en zelfs lijken te verergeren kun je beter op korte termijn een afspraak met de tandarts maken om de oorzaak op te sporen. Dat is beter dan pijnstillers te blijven gebruiken omdat die de oorzaak van de klachten niet wegnemen.

Of een wkb in dit geval noodzakelijk is kan ik niet beoordelen. In principe komt het wel voor dat vrij snel na een geplaatste kroon zo'n behandeling moet plaatsvinden. De tandarts boort dan door de kroon heen. Dat is natuurlijk zonde, maar de kroon kan wel netjes worden gevuld.
vr, 04/04/2008 - 19:25 Permalink
Mignon

Helaas komt het nog wel eens voor dat een tandzenuw de kroonpreparatie niet overleeft en sneuvelt net nadat de kroon is geplaatst. In een enkel geval is een slechte randaansluiting of een blootliggende tandhals oorzaak van verhoogde gevoeligheid. Aangezien je de situatie al 2 weken aankijkt en je klachten behoorlijk hevig zijn lijkt het me verstandig dat je contact opneemt met je tandarts. Deze kan dan de oorzaak van je probleem achterhalen.

Veel succes en beterschap, Mignon
za, 04/05/2008 - 00:25 Permalink
touhami

bedankt voor de snelle reacties, de tandarts had mij in die tussen tijd dat ik met een noodkroon liep maar beter eerst een WKB laten doen, dat moet hij toch weten. twee jaar geleden is er bij ook een kroon geplaatst en had ook pijn , niet als nu maar die pijn is helemaal verdwenen na een paar maanden.
ik maak morgen maar een afspraak.
groetjes touhami
za, 04/05/2008 - 16:56 Permalink