Shit!
Tijdje geleden geconstateerd dat een tand van me dood is. Lukte niet helemaal om de wortel te verwijderen, maar hij is wel gebleekt. Echter, sinds vannacht behoorlijke pijn in die tand. Raar! En niet fijn!
Pijn valt te dempen met ibuprofen. Maar ik baal enorm, want ga volgende week voor een lange tijd naar het buitenland..!
Natuurlijk bel ik morgen de tandarts, maar kan iemand me misschien vertellen wat er mogelijk aan de hand kan zijn en waar ik op kan rekenen..
Ben een beetje bang.. :(
Julliette
Tijdje geleden geconstateerd dat een tand van me dood is. Lukte niet helemaal om de wortel te verwijderen, maar hij is wel gebleekt. Echter, sinds vannacht behoorlijke pijn in die tand. Raar! En niet fijn!
Pijn valt te dempen met ibuprofen. Maar ik baal enorm, want ga volgende week voor een lange tijd naar het buitenland..!
Natuurlijk bel ik morgen de tandarts, maar kan iemand me misschien vertellen wat er mogelijk aan de hand kan zijn en waar ik op kan rekenen..
Ben een beetje bang.. :(
Julliette
Re: Pijn in tand!
ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt nu je binnenkort naar het buitenland gaat. Verstandig dat je morgen een afspraak bij de tandarts hebt gemaakt. In eerste instantie denk ik dat er een restje ontstekingsweefsel onderin het kanaal zit dat irritatie veroorzaakt. In enkele gevallen kan intern bleken ook gevoeligheid veroorzaken. Maak je niet te veel zorgen en wacht je bezoek aan de tandarts rustig af.
Hartelijke groeten, Mignon
Ik ben inmiddels bij de tandarts geweest. Vanaf maandag slik ik al anti biotica, maar aangezien ik gister nog met vlagen pijn had heb ik toch een foto laten maken. Hierop kon een kleine ontsteking aan de wortelpuntjes gezien worden. De tandarts heeft mijn tand weer opengemaakt, maar kon wederom niet bij dat kanaal, want het zat dicht ofzo. Dus tand weer dicht gemaakt en een verwijzing naar de kaakchirurg.
Echter, sinds dat bezoek gister heb ik totaal geen pijn meer gehad! De ABkuur moet ik afmaken en duurt nog t/m zndag. Zou het zo kunnen zijn dat de kuur tóch aanslaat en de ontsteking langzaamaan wegneemt? Of is het normaal dat het even geen pijn meer doet omdat de tand weer even open is gemaakt?
De kaakchirurg wil me niet opereren voordat ik op reis ga voor een maand(volgende week) vanwege mogelijke complicaties. Stiekem hoop ik dat dat bezoek aan de kaakchirurg helemaal niet meer nodig zal zijn, maar ja...is dat realistisch..?
Grts, Mignon
Ik ga naar India trouwens..