Blaas op tandvlees en dikke wang na WPB

Author:
pinkie
Posted:
vr, 04/04/2008 - 07:48
Hoi,

ik heb dinsdag een wortelpunt behandeling gehad en is er een dode zenuw verwijderd uit mijn voortand.
Nu is na de wpb de zwelling erger geworden en heb ik sinds woensdag een antibiotica gekregen van de tandarts maar de zwelling wordt niet minder, hoelang duurt het tot de antibiotica gaat werken?
Ik het een dikke bovenlip en mijn tanvlees is bij die tand ook helemaal dik zit een hele blaas. :smt010

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de pijn iets minder is maar dat drukkende gevoel is ook niet prettig.

gr
robinson

Is de behandeling al voltooid of zit er nog geen definitieve wortelkanaalvulling in de tand?
Zo nee, even afspraak maken en tand opnieuw schoonmaken,kan zijn dat er zich pus gevormd heeft,via de tand kan dan de pus afvloeien.
Zo ja,dan kan via een klein sneetje(abcesincisie) de pus weg.
vr, 04/04/2008 - 11:06 Permalink
pinkie

Ik ben gisterenochtend toch naar de ta geweest want ik vertrouwde het niet helemaal :-?
hij heeft de wortel terug open gehaald en opnieuw schoongemaakt en heeft daarna en gaatje in de zwelling op mijn tandvlees gezet.... :smt119 zo wat daar uitkwam zeg.
Ik moest het van hem wel nog blijven masseren zeg maar gisteren en vandaag zodat het vuil wat er nog in zat eruit kon.

maar ben zo blij dat ik van die pijn af ben en weer kan lachen want de zelling zat bij mijn voortand dus lachen deed pijn en mijn lip kon niet omhoog door de zwelling. :smt003
za, 04/05/2008 - 10:24 Permalink
scaredycat

Ik heb een paar weken geleden ook een ontsteking gehad met zwelling die is open gesneden.
Na het openen was de druk eraf en de pijn vrijwel meteen draagelijk, de zwelling bleef,
maar nam bij mij toen de AB-kuur na 3 dagen "aansloeg" echt spectaculair af.
's Ochtends nog dik en 's avnd sbijna niet meer, zo hard ging dat toen.

Dat kan bij jou iets anders uitpakken, maar lijkt mij dat het dus zeker nog kan...
za, 04/05/2008 - 17:28 Permalink