De kroon van mij is niet meer te plaatsen. Alternatief een brug. Omdat ik mijn gave hoektand
niet wil laten slijpen zou ik een vrij eindigende brug kunnen krijgen. Als pijlers dienen dan twee kiezen.
Mijn vraag is; Is een vrij eindigde brug net zo sterk als een gewone brug?
niet wil laten slijpen zou ik een vrij eindigende brug kunnen krijgen. Als pijlers dienen dan twee kiezen.
Mijn vraag is; Is een vrij eindigde brug net zo sterk als een gewone brug?
Re: Vrij eindigende brug
Als de kiezen niet aan een kroon teozijn zou je de optie implantologie kunnen overwegen. wie weet heb je dan een goede oplossing zonder de nadelen van die brug met ongunstiger belasting.
Technisch gezien kan de brug het gewoon wel aan, maar het blijft een uitstekend gedeelte met een relatief dun contact met de buurmankroon. wordt dit te dik dan is het niet mooi, is het dus dan is het kwetsbaar.
dilemma dilemma
bedankt
groetjes
mss iets late reactie, maar vraag es aan je tandarts of het mogelijk is om de kauwvlakken in metaal (goud dus in dit geval) uit te voeren in verband met knarsen. want als je porcelein op je kauwvlakken hebt en je knarst, dan gaan de de buren van tegenover wel sneller slijten omdat glazuur is minder hard dan porcelein. verder kan porcelein bij knarsers iets eerder afchippen dan bij gewone patienten.....nou moet je je geen zorgen maken, maar de risico is gewoon iets hoger